SAĞLIK İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ ESENYURT BELEDİYESİ

SAĞLIK İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ

İBRAHİM HALİL ÇALIŞ

Zafer Mahallesi Doğan Araslı Bulvarı No:79 ESENYURT / İSTANBUL

Telefon :4440411

Fax :0212 622 03 99

Dahili :Hasta Nakil Araç: 1362 -1574 - Tüp Bebek Bilgi: 1575 Engelliler: 1353-1357-1360-1361-1364-1365-1366-1369

Mail :saglik@esenyurt.bel.tr

Sağlık İşleri Müdürlüğü 5393 sayılı Belediye Kanununun 48nci ve 22.02.2007 tarihli, Esenyurt Belediye Meclisinin 02.04.2007 tarih ve 2007/25 sayılı kararı gereğince kurulmuştur.

İlçemiz sınırları dahilinde ikamet etmekte iken evinde vefat eden, ikameti neresi olursa olsun İlçemiz sınırları dahilindeki resmi veya özel herhangi bir hastaneye ex-duhul olarak getirilen cenazelerin muayenelerini yapmak ve gömme izin belgelerini tanzim etmek, yine ilçemiz sınırları dahilinde ölü bulunan kişilerin muayenelerini yapmak ve belgelerini tanzim etmek.

Sağlık İşleri Müdürlüğünce oluşturulan komisyonca kanunların verdiği yetkiler çerçevesinde sıhhi ve gayrisıhhi iş yerlerinin denetlenmesi ve kontrolünü yapmak.

T.C.

ESENYURT BELEDİYE BAŞKANLIĞI

Sağlık İşleri Müdürlüğünün

Görev, Çalışma Usul ve Esaslarına Dair Yönetmelik

 

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Yasal Dayanak, Tanımlar

 

Amaç

MADDE 1- (1) Bu yönetmeliğin amacı Sağlık İşleri Müdürlüğünün görev alanını, sorumluluk ve yetkilerini, görevlerin yerine getirilişini ve yetkilerin kullanımında başvurulacak yöntemleri belirlemektir.

 

Kapsam

MADDE 2- (1) Bu yönetmelik Esenyurt Belediye Başkanlığı Sağlık İşleri Müdürlüğü’nün kuruluş, görev ve esasları ile Belediyemiz bünyesinde görev yapan personelin sağlık ile ilgili işlemlerinin yürütülmesindeki çalışma usul ve esaslarını kapsar.

 

Dayanak

MADDE 3- (1) Bu yönetmelik;  5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu, 5393 sayılı Belediye Kanunu ve diğer ilgili mevzuat hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.

 

Tanımlar

MADDE 4- (1) Bu yönetmelikte geçen;

  1. Belediye                : Esenyurt Belediyesini,
  1. Başkan                 : Esenyurt Belediye Başkanını,
  1. Başkan yardımcısı: Esenyurt Belediyesi Sağlık İşleri Müdürlüğünün bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısını,

ç) Müdürlük             : Esenyurt Belediyesi Sağlık İşleri Müdürlüğünü,

  1. Meclis                   : Esenyurt Belediye Meclisi’ni,
  1. Müdür                  : Esenyurt Belediyesi Sağlık İşleri Müdürünü,
  1. Şef                          : Esenyurt Belediyesi Sağlık İşleri Müdürlüğü kadrolu şefi,
  1. Şeflik                     : İlgili Şefliği

ğ) Doktor                  : Sağlık İşleri Müdürlüğündeki Tabipleri,

h) Diğer sağlık personeli: Sağlık Memuru, Fizyoterapist, Laborant, Sağlık Teknikeri, Sağlık Teknisyeni, Acil Tıp Teknisyeni, Acil Sağlık Teknikeri, Paramedik, Radyoloji Teknikeri, Odyolog, Diyetisyen, Psikolog ve benzeri meslek mensuplarını,

ı) İş güvenliği uzmanı: İş sağlığı ve güvenliği alanında görev yapmak üzere iş güvenliği uzmanlığı belgesine sahip mühendis, mimar veya teknik elemanı,

İKİNCİ BÖLÜM

Kuruluş, Teşkilat ve Bağlılık

Kuruluş

MADDE 5- (1) Sağlık İşleri Müdürlüğü 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 48’inci ve 22.02.2007 tarihli, 26442 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren “Belediye ve Bağlı Kuruluşları İle Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke Ve Standartlarına Dair Yönetmelik” hükümlerine dayanarak Esenyurt Belediye Meclisinin 02.04.2007 tarih ve 2007/25 sayılı kararı gereğince kurulmuştur.

 

Teşkilat

MADDE 6- (1) Sağlık İşleri Müdürlüğü İdari Teşkilatı aşağıda belirtilen şekildedir.

 

  1. İdari İşler Şefliği
  1. Özel Eğitim ve Engelliler Koordinasyon Şefliği
  1. Sağlık İşleri Şefliği

 

Bağlılık

MADDE 7- (1) Sağlık İşleri Müdürlüğü, Belediye Başkanına veya görevlendireceği Başkan Yardımcısına bağlı olarak görev yapar.

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Müdür, Müdürlük ve Bağlı Bulunan Şefliklerin Görevleri

 

Müdürünün görev ve yetkileri 

             MADDE 8 - (1) Sağlık İşleri Müdürü aşağıda sayılan görevleri yerine getirir: 

             a) Müdürlükte görevli tüm personel için iş akış şemalarına uygun, yazılı personel görev tanımları hazırlamak ve ilgili personele tebliğ etmek.

             b) Personelin nitelikli olması için gerekli eğitim çalışmalarının planlanmasını ve uygulanmasını sağlamak.

             c) Müdürlüğün şeflikleri arasında ortaya çıkabilecek görev uyuşmazlıklarını gidermek, müdürlük içinde iş bölümünü kurmak ve geliştirmek

             ç) Personele iş dağılımı yapmak, verilen görevlerin zamanında ve tam olarak yapılmasını sağlamak, bu yöndeki kontrolü etkinleştirmek üzere takip çizelgeleri oluşturmak

             d) Müdürlük ihtiyaçlarının zamanında karşılanmasını ve müdürlüğün faaliyetlerinde aksamaya neden olmamasını sağlamak amacıyla stok yönetim sistemleri kurmak.

             e) Müdürlük hizmet birimlerinin hijyen, sağlık ve işlevselliği açısından sürekli geliştirilmesini veya bu yönde oluşabilecek eksikliklerin zamanında çözülmesini sağlamak

             f) Belediyemiz diğer müdürlükleri ile koordinasyon kurulması gereken durumlarda, etkin işbirliğini kurmak ve öğrenci etkinliklerinde gerekli tüm planlamaları eksiksiz yapmak.

             g) Öğrencilerde ortaya çıkabilecek sorunlarla ilgili erken uyarı sistemleri kurmak, uzman veya görevli personelle bu yöndeki çalışmaları sürekli geliştirmek.

             ğ) Müdürlükçe verilen hizmetlerle, üstlenilen görevlere yönelik ayrıntılı iş akış şemaları oluşturmak ve süreçleri iyileştirmeye yönelik çalışmalar yapmak.

             h) Müdürlük işlerine yönelik veri tabanları oluşturmak, hizmet iyileştirmeye yönelik istatistiki raporlar oluşturmak, müdürlük faaliyetleri için periyodik raporlama formatları oluşturmak.

             ı) Mevzuatında birim müdürlerine verilen görevleri eksiksiz ve zamanında yerine getirmek.

             i) Müdürlükçe verilen hizmetlerin standartlaşmasına ve etkin kontrol edilebilmesine yönelik uygulama detaylarını gösteren yönergeler hazırlamak ve Başkanlık Makamı onayı ile uygulanmasını sağlamak.

             j) Verilen hizmetlerle ilgili iyi uygulama örneklerini araştırmak, gerekli görülmesi halinde hizmet kalitesini artırmak amacıyla, diğer kamu kurumlarıyla veya üniversitelerle iş birlikleri kurmak.

             k) Etkin bütçe kullanımını sağlamak amacıyla ihtiyaç analizleri yapmak.

            l) Müdürlük çalışanlarının veya hizmetten yararlananlar için iş güvenliği ve işçi sağlığı düzenlemelerine varsa uyumsuzlukların ortadan kaldırılması, bu yönde ortaya çıkabilecek eksikliklerin hızla giderilmesini sağlamak.

            m) Mevzuat değişiklerini takip etmek ve müdürlük iş ve işlemlerini mevzuata uygun gerçekleştirmek. 

            n) Başkanlık Makamı tarafından kendisine verilen görevleri yerine getirmek.

            o) Müdürlükte görevli personelin nitelikleri ve yetkinlik seviyelerine ilişkin güncel ve ayrıntılı veri tabanı oluşturmak.

           ö) Eğitim müfredatının eksiksiz uygulanmasına yönelik kütüphanelerde yeterli yayın bulunmasını ve müdürlükte görevli personelin, müfredatın uygulaması sırasında gerekli olacak eğitimleri almasını sağlamak.

            p) Müdürlükçe üstlenilen görevlerin aksatmadan personel izin planlaması yapmak ve uygulamak

            r) Müdürlük personelinin daha etkin ve verimli çalışmasına yönelik motivasyon amaçlı etkinlikler planlamak ve düzenlemek

 

Müdürlüğün görevleri

MADDE 9- (1) Müdürlüğün görevi aşağıda belirtildiği gibidir;

a) Halkın yaşamını bedenen, ruhen ve sosyal bakımdan tam iyilik hali içinde sürdürmesini sağlamak için fert ve toplum sağlığının korumasına yönelik olarak alınan genel politikaların uygulanması konusundaki tedbirlerin ilçe bazında uygulanmasına yardımcı olmak, bu konuda gerekli çalışmaları yapmak,

b) Belediye sınırları içinde gerçekleşen ölüm olaylarında, gerekli bilgilerin Nüfus Müdürlüğüne bildirilmesi, cenaze sahiplerine gerekli bilgilerin verilmesi,

c) Sağlık İşleri Müdürlüğünce 11/6/2010 tarihli ve 5996 sayılı Veteriner Hizmetleri, Bitki Sağlığı, Gıda ve Yem Kanununun verdiği yetkiler çerçevesinde sıhhi ve gayrisıhhi işyerlerinin denetlenmesi ve kontrolünü yapmak,

ç) Evde Sağlık Hizmetleri kapsamında; reçeteli enjeksiyon ve serum uygulaması, laboratuvar analizi için kan alma, pansuman işlemleri, tansiyon ölçme, yara bakımı hizmetlerini vermek,

d) İşçi sağlığı ve iş güvenliği ile ilgili yönetmelik hükümlerine göre Belediyemizde çalışan işçi, memur, sözleşmeli ve ESPAŞ personelinin sadece kendisinin muayene ve tedavilerini yapmak, gerekli görülenlerin sevk işlemlerini yapmak,

e) Hasta Nakil Hizmetleri kapsamında İlçemiz sınırları içerisinde ikamet eden ve tedavileri için sağlık kurum ve kuruşlarına ulaşımlarını karşılayamayacak durumda olan engelli, yatalak, yaşlı ve hasta vatandaşlarımızın hastaneden eve, evden hastaneye ulaşımlarını                sağlamak,

f) Sağlıklı beslenme ve obezite ile mücadele konusunda halkımızın beslenme problemlerini ortadan kaldırmak amacıyla her bireyin farklılıklarını göz önünde bulundurarak kişisel beslenme konusunda hizmet vermek, 

           g) Dezavantajlı vatandaşlarımızın öz bakımlarının sağlanması, yaşadıkları ortamların sağlık koşullarına uygun hale getirilmesi sağlamak.

           ğ) Müdürlüğe başvuran engelli, hasta, yatalak olan vatandaşlarımıza Evde Fizik Tedavi Hizmeti vermek.

          h) Engellilere yönelik sosyo-kültürel faaliyetler yapmak, 

          ı) İlçemiz sınırlarında ikamet eden özel eğitime muhtaç çocuklara psikolojik danışmanlık, dil terapistliği veya bireysel eğitim konusunda hizmet vermek. 

          i) Okul, mahalle, meslek grubu vb. gibi ortamlarda izinli sağlık taraması yapmak ve halkın sağlığına yönelik seminerler ve projeler gerçekleştirmek.

          j) Tüm müdürlükler ve çalışma alanlarında sağlık ve iş güvenliği koşullarının belirlenmesi İş Sağlığı ve İş Güvenliği esaslarına uygunluğun ve sürekliliğin sağlanması noktasında çalışmalar yapmak, 

         k) 5393 Sayılı Belediyeler Kanunu ve ilgili kanun, yönetmelik ve tüzükler çerçevesinde Esenyurt ilçe sınırları içerisinde ikamet eden yardıma muhtaç tüm dezavantajlı kesimlere ayni  ve nakdi hizmetlerini planlama, programlama ve organizasyon işlerini yapmak,

         l) Engelliler Koordinasyon ve Özel Eğitim Şefliğimiz ile engellilerin hayata katılmaları konusunda eğitici ve rehabilite edici faaliyetlerde bulunmak,

        m) Engelli vatandaşlarımız ve ailelerine yönelik sosyal faaliyetlere öncelik verilerek iftar yemeği, tarihi ve kültürel ya da coğrafi açıdan önem taşıyan yerlerde piknik, gezi, kamp gibi çeşitli toplu organizasyonları yapmak,

        n) Sünnet, Tıp Bayramı, Eczacılar Günü vb. organizasyonlar yapmak,

        o) 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamında; müdürlüğün ihtiyacı olan ve olağanüstü hal durumlarında ihtiyaç duyulduğu taktirde mal veya hizmet alımı ihale yolu ile gerçekleştirmek,

        ö) İlçemiz sınırları içerisinde ikamet eden tüm vatandaşlarımızın sorunlarıyla ilgilenmek, sorunlarının çözümüne katkıda bulunmak ve vatandaşlarımızın toplumsal hayata uyum sağlamaları için gerekli her türlü çalışmayı yapmak,

        p) Yardıma muhtaç vatandaşlara, engellilere ve engelli yakınlarına yardımcı olmak amacıyla işbirliği içerisinde bulunulan kurum ve kuruluşlara             bireysel veya grup olarak engellilerin ve yardıma muhtaç vatandaşlarımızın yasal hakları konusunda bilgilendirici faaliyetlerde bulunmak, mahkemede dosya takibi dışındaki danışmanlık hizmetlerini sağlamak.

r) 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ve ilgili mevzuat kapsamında müdürlüğe yapılan başvuruları almak, başvurular ile birlikte yapılan iş ve işlemlere ilişkin gerekli kayıtları tutmak, korumak ve arşivlemek,

 

 

Şefliklerin görevleri

MADDE 10- (1) Müdürlük bünyesinde görev yapan şefliklerin görevleri aşağıda belirtildiği gibidir;

a) İdari işler şefliği

  1. Periyodik olarak gelen-giden evrakların kontrolünü yaparak, zamanında ve yasal süre içinde işlemlerin tamamlanmasını sağlar; müdürlükçe yapılan tüm yazışmalara ait evrakın standart dosya planına uygun dosyalanmasını sağlar; müdürlüğe gelen ve giden tüm evrakların usulüne göre kayıtlarının bilgisayar ortamında işlenmesini sağlar, takip eder. Personelin tüm özlük hakları ile ilgili gerekli iş ve işlemleri yaparak dosyalanmasını sağlamak,
  2. Evinde vefat etmiş olan vatandaşlarımız için ölüm bildirim formu düzenlenebilmesi için cenazenin bulunduğu eve doktor göndermek ve cenaze (ölü) muayenesi yapmak, gereken belgelerin hazırlanmasını sağlamak, gerekli defin kayıtlarını tutmak, arşiv hizmeti vermek, görev alanı içine giren ve mevzuatın gerektirdiği diğer görevleri yürütmek, Veraset İlanı için ölüm bildirim belgesi sureti vermek, vefat sebebinin doğal olmayan yollardan olduğuna dair şüphe taşınan ölümlerde Adli Makamları haberdar etmek, vefat sebebinin bulaşıcı yollardan olduğuna dair şüphe taşınan ölümlerde Sağlık Ocağı veya Toplum Sağlığı Merkezlerini haberdar etmek. 
  3. Taşınır işlemlerinin takibini yapmak,
  4. Müdürlük bünyesinde yapılacak her türlü satın alma işlemleri ile ilgili ihale veya doğrudan temin dosyalarını hazırlamak ve işlemlerini tamamlamak,
  5. Alt birimler arasında koordinasyonu sağlamak,
  6. Personel arasında iş bölümünü sağlamak,
  7. İşçi personelin puantajlarının düzenlenmesini sağlamak,
  8. Müdürlük personelinin özlük işlerinin aksatılmadan yerine getirilmesini sağlamak,
  9. Günlük imza defterinin kontrolünü sağlamak ve aksaklıkları müdüre bildirmek,
  10. Kanun, tüzük ve yönetmeliklerle uygun olarak birim müdürü tarafından şefliğe verilen görev ve talimatları yerine getirmek veya yerine getirilmesini sağlamak,
  11. Zabıta Müdürlüğü ile iş birliği halinde fırınların ve ekmek fabrikalarının ve diğer gıda üretim yerlerinin sağlık şartlarına uygunluğunun denetiminde ilgili kuruluşların talebi halinde nezaret etmek, uygunsuzluğu halinde işletmenin sağlık ve hijyen açısından düzeltilmesi hususunda 15 gün süre verilerek gerekli işlemleri yapmak.
  12. Gıda işiyle uğraşan esnafın sağlık portör muayenelerini yaptırmalarını sağlamak, 
  13. Yoksul, muhtaç, dar gelirli, engelli ve kimsesiz vatandaşların ihtiyaçları doğrultusunda ilaç, sağlık malzemesi, medikal malzeme ve diğer araç ve gereçleri ilgili mevzuatına uygun olarak ayni ve nakdi yardımı karşılamak,
  14. Esenyurt Belediyesi sınırları içinde yaşayan, Sağlık Kurulu, hastaneden ilgili poliklinikten ve diğer hastane işlemlerinde (EEG, EKG, Ultrason vb.) randevu alamayan veya almakta zorluk çeken vatandaşlara 182 veya MHRS Sisteminden, hastane başhekimlik, hasta hakları, sosyal yardım birimlerinden destek alarak randevu oluşturmak ve vatandaşa bildirmek.
  15. Belediyeye ait tüm hizmet binalarında OHSAS 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi ve 6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu ve ilgili tüm mevzuatlara uygun olarak gerekli çalışmaların yapılmasını sağlar.
  16. Belediyenin tabi olduğu rutin denetimlerin yanında, Başkanlık Makamınca uygun görülmesi veya ihtiyaç halinde iç ve dış denetimleri yapar. 
  17. Kurum içinde iş kazalarının önlenmesi için gerekli çalışmalarla ilgili müdürlüklere bilgi verir ve kontrolünü sağlar.
  18. Afet Yönetimi kapsamında acil durum planlarının belediye içerisinde uygulanmasında ilgili müdürlüklerle koordineli olarak çalışır. 
  19. İlgili mevzuat hükümlerine uygun olarak iş sağlığı ve güvenliği hizmetlerini verir. 
  20. Birim faaliyetleri ile ilgili belirlenen hedeflerin gerçekleşme durumları ile ilgili toplanan verileri analiz etmek ve birim müdürüne raporlamak.

 

b ) Özel eğitim ve engelliler koordinasyon şefliği;

 

  1. Engelli bireylerin sosyal hayata daha kolay uyum sağlaması ve ailelerin yaşadığı duygusal zorlukları aşabilmelerine yardımcı olmak adına Psikolojik Danışmanlık ve Bireysel Eğitim hizmeti vermek, 
  2.  Özel Eğitim hizmetleri kapsamında dil ve konuşma bozukluğu olan 2-12 yaş dilimindeki engelli çocukların konuşma güçlüklerini yenebilmeleri amacıyla, özel uzmanlar rehberliğinde konuşma ve oyun terapisi seansları vermek, 
  3. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı alanıyla ilgili gelişim ölçekleri ile ölçme ve değerlendirme araçlarının hazırlanıp uygulanmasında Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı geliştirme birimi ile iş birliği yapmak,
  4. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı alanıyla ilgili uygulama ve değerlendirme yapmak,
  5. Engelli bireylerin eğitim performanslarını ve yetersizlik türünü dikkate alarak eğitimleri sırasında kullanılmak üzere alanıyla ilgili gerekli materyalleri hazırlamak,
  6. Kurum rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri programını merkezde uygulanan destek eğitim programına göre hazırlamak, uygulamak ve bu programın uygulanmasında özel eğitim ve rehabilitasyon personeline rehberlik etmek,
  7. Engelli bireylerin ilgi alanları, yetenekleri, yeterlilikleri ve iletişim becerileri gibi özelliklerini tanımalarına, kendileri ve çevreleriyle ilgili farkındalık kazanmalarına, temel problem çözme stratejilerini geliştirmelerine, çevreleriyle olumlu ilişkiler kurmalarına, daha verimli çalışma alışkanlıkları geliştirebilmelerine, ders dışı etkinliklere katılıma özendirilmelerine; kendileri, çevreleri ve eğitimle ilgili sorunlarını ve güçlüklerini çözebilmelerine yönelik psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini planlamak ve yürütmek,
  8. Engelli bireylerin ilgi, istek, yeterlilik ve yetenekleri doğrultusunda, genel ve meslekî eğitim görme haklarını kullanabilmelerini sağlamak,
  9. Engelli bireylerin toplum içindeki rollerini gerçekleştiren, başkaları ile iyi ilişkiler kurabilen, iş birliği içinde çalışabilen, çevresine uyum sağlayabilen, üretici bireyler olarak yetişmelerini sağlamak,
  10. Öğrenciyi merkez alan bir yaklaşımla hazırlanan programlarla; zihinsel, fiziksel, işitsel, görsel, sosyal, duygusal, dil ve konuşma güçlüğü ve davranış problemlerini azaltmak, öz bakım, bağımsız yaşam ve işlevsel akademik becerilerini geliştirmek, kendi kendilerine yeterli bir duruma gelmelerini ve topluma uyumlarını sağlamak,
  11. Engelli bireylerin uygun eğitim programları ile özel yöntem, personel, araç ve gereç kullanarak; ilgileri, gereksinimleri, yetenekleri ve yeterlilikleri doğrultusunda üst öğrenime, iş ve meslek alanlarına ve hayata hazırlanmalarını sağlamak,
  12. Engelli bireyleri tanımaya yönelik, rehberlik ve psikolojik danışma biriminde kullanılacak ölçme araçları, doküman ve kaynakları hazırlamak, geliştirmek ve uygulamak,
  13. Engelli bireylerin devam ettikleri okul rehberlik servisleri ve sınıf öğretmenleriyle iş birliği yapmak ve çalışmaları planlamak,
  14. Engelli bireylerin bireyselleştirilmiş eğitim programları hakkında alanına uygun değerlendirme ve önerilerde bulunmak,
  15. Eğitim alan engelli bireylerin ailelerine yönelik psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini yürütmek veya psikolojik yardım alabilecekleri kurum ya da kuruluşlara yönlendirmek,
  16. Çocuk, insan iletişimini ilgilendiren tüm bozuklukları önleme, ayırıcı-tanısını koyma ve tedavi-terapi programı hazırlayıp uygulamak,
  17. Çocuk ve terapistin güven ilişkisine dayalı bu süreç için oyun terapisinde oda ve oyuncaklar da özel olarak tasarlanmıştır. Her biri birbirinden farklı anlamlar taşıyan oyuncaklar, oyunda çocuğun günlük hayatta ifade etmekte zorlandığı duyguları özgürce ifade edebilmesini sağlamak,
  18. Kurum personeline yönelik psikolojik danışma, rehberlik ve destek çalışmalarını planlamak ve yürütmek,
  19. Aile eğitimi ve danışmanlığı programlarında alanı ile ilgili konularda yer almak ve uygulamaya katılmak. Ailelere, engelli bireylere, sınıf öğretmenlerine ve diğer kurum personeline yönelik hizmet alanına uygun, toplantı, konferans ve seminer gibi hizmet içi eğitim planı hazırlamak ve uygulamak,
  20. Başvuruda bulunan engellilerin kayıt altına alınmasını ve bilgilerin düzenli olarak tutulmasını sağlamak,
  21. Müdürlüğün yapacağı çalışmalara veri sağlamak amacıyla istatistiki bilgileri düzenlemek,
  22. Müdürlüğe başvuruda bulunan kurum/kuruluş ve bireylere yönelik bilgilendirme, yönlendirme ve danışmanlık hizmeti sağlamak,
  23. Müdürlüğe başvuran engellilerin, engelli yakınlarının, personelin ve engellilikle ilgili çalışma yapan kurumların/kuruluşların alanla ilgili konularda bilinçlendirilmelerini, bilgilendirilmelerini ve eğitilmelerini sağlamak amacıyla seminer, panel, konferans, sempozyum, kongre vb. etkinlikler organize etmek.
  24. Engelli bireylerin istihdamını artırıcı çalışmalar yürütmek,
  25. Müdürlüğün engellilik alanında yapılan hizmetlerini geliştirmek ve genişletmek amacıyla araştırma ve geliştirme faaliyetleri yürütmek,
  26. Engellilik konusunda yurt içindeki/yurt dışındaki uygulamaların araştırılması, yerinde gözlenmesi, kuruma ve yerel ihtiyaçlara cevap verecek şekilde uyarlanması çalışmalarında yer almak, iletişim ve koordinasyonu sağlamak,
  27. Engellilere yönelik olarak özel eğitim-öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak programlar hazırlamak ve eğitim hizmetleri vermek.
  28. Engelli ve engelli yakınlarının taleplerini sağlıklı verilere dayanarak tespit etmek amacıyla saha çalışmaları yürütmek, sosyal inceleme çalışmaları yapmak ve bu çalışmalarla ilgili sosyal inceleme raporları düzenlemek,
  29. Müdürlüğün engelli bireylere yönelik hizmetlerini sunması sırasında toplum yararına çalışmaya istekli gönüllü bireyleri istek ve becerileri doğrultusunda organize ederek gönüllülük esasları çerçevesinde engelli bireylere ve ailelerine hizmet vermesini sağlamak,
  30. Müdürlük çalışmalarının kamuoyuna aktarılması, bunun yanında engelliliği önleyici ve engellilik olgusuyla ilgili bilgilendirici, bilinçlendirici kitap, dergi, broşür gibi basılı, sesli ve görsel yayınlar hazırlamak, yayınlamak ve dağıtmak.
  31. Üniversiteler, özel kuruluşlar, sivil toplum kuruluşları ve bunların üst kurulların, kamu kurum ve kuruluşları ile kamu niteliğindeki meslek kuruluşlarıyla engellilere yönelik ortak çalışmalar yapmak, işbirliği içerisinde çalışmalar yürütmek,
  32. Engelli ve yakınlarına yönelik olarak toplumsal gelişmelerden eşit pay alabilmelerini, toplumla bütünleşebilmelerini ve sosyal rehabilitasyonlarını sağlamak amacıyla yaz kampı hizmetini ilgili kurumlarla iş birliği içerisinde sunmak,
  33. Müdürlüğe başvuran engelliler için sporla rehabilitasyon çalışmaları yürütmek ve yaygınlaştırmak,
  34. Esenyurt ilçesi sınırları içerisinde talepte bulunan tüm vatandaşlarımıza ücretsiz Beslenme ve Diyetisyenlik hizmeti vermek,
  35. Engellilere yönelik olarak bakım hizmetlerinin de verilebileceği, engellilerin sosyal, eğitsel ve sanatsal faaliyetlerde bulanabileceği sosyal hizmet birimleri oluşturmak ve yaygınlaştırmak,,
  36. SGK tarafından fizik tedavisi karşılanamayan ve doktor tarafından evde fizik tedavi görebilir raporu bulunan hastaların veya yaşlı vatandaşlarımızın, uzman fizyoterapist tarafından evde fizik tedavi hizmetini sağlamak, 
  37. Yaşlı, engelli vatandaşların hayatını kolaylaştıracak, sosyal hayata daha çok katılmalarını sağlayacak bilgilendirme, bilinçlendirme, yönlendirme ve danışmanlık hizmetlerini vermek, sosyal etkinlikler ve mesleki çalışmalar düzenlemek, kendi öz bakımlarını yapamayacak durumda olan engelli, yaşlı ve yatalak hastalara ev temizliği, evde kuaför ve kişisel bakım hizmeti vermek veya görevli müdürlükle iş birliği kurmak,

 

c) Sağlık işleri şefliği;

  1. Her türlü hasta nakil talebini almak ve değerlendirmesini yapmak,
  2. Alınan talepler doğrultusunda hasta nakil araçların sevk ve idaresini planlamak,
  3. Esenyurt Belediyesi sınırları içinde yaşayan vatandaşlara, halk sağlığının korunmasına yönelik diyalize ihtiyaç duyan, doğum yapacak, kaza geçirmiş veya yatalak hastaları sağlık kurumlarına ve sağlık kurumlarından evlerine taşınması hizmetlerini sunmak.
  4. Esenyurt Belediyesi sınırları içinde yaşayan hastaları, hasta nakil araç hizmetleri kullanılarak istedikleri hastanelere ulaşmalarını sağlamak,
  5. İlgili kanun ve mevzuatlar doğrultusunda çalışmalar gerçekleştirerek kayıt altına almak ve düzenli olarak bağlı bulunduğu şefe, müdüre rapor sunmak,
  6. Akülü tekerlekli sandalye ve manuel tekerlekli sandalyeli vatandaşlarımız için Özel Dizaynlı Asansörlü araç hizmeti vermek,
  7. Belediye sınırları içerisinde ikamet eden, hastanelere gidemeyen, evde sağlık hizmeti talep eden vatandaşlarımızın kayıtları oluşturularak, serum takma, pansuman, enjeksiyon, tansiyon ölçümü gibi hizmetler vermek,
  8. Evde Sağlık hizmetleri ile ilgili yıllık, aylık, haftalık plan ve program hazırlayarak müdürünün onayına sunmak,
  9. Evde Sağlık çalışanları tarafından verilen hizmetlere ilişkin düzenlenen formların takibini yapmak ve arşivlemesini sağlamak,
  10. Evde Sağlık hizmetlerinde kullanılan alet, ekipman ve cihazların sterilizasyonunun yapılmasını sağlamak,
  11. Evde Sağlık biriminin faaliyeti sonucu oluşan atıkların, Tıbbi Atıkların Kontrolü Yönetmeliği esasları çerçevesinde bertarafını sağlamak,
  12. Çalışanları hizmete ilişkin işlemler konusunda aydınlatmak, işlerin verimliliğini artırmak için yöntemler geliştirmek,
  13. Çalışanların devam ve çalışmalarını izlemek, işlerin zamanında sonuçlandırılmasını sağlamak,
  14. Evde Sağlık ve Bakım hizmeti ile ilgili haftalık, aylık, yıllık faaliyet raporu hazırlayarak birim müdürüne sunmaktır.

 

 

 

 

 

 

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Yardımdan Yararlanma Usul ve Esasları

 

Yardımlardan yararlanma hakkı

MADDE 11- (1) Belediye sınırları içinde ikamet eden yoksul, muhtaç, dar gelirli, engelli ve kimsesiz kişilerin, belediyece ilgili mevzuatının izin verdiği çerçevede yapılabilecek sağlık yardımlarından yararlanma hakkı bulunmaktadır.

(2) Sağlık yardımların yapılmasında temel amaç; ihtiyaç sahiplerinin tekerlekli sandalye, hasta yatağı, işitme cihazı, manuel tekerlekli sandalye, havalı yatak, ilaç, optik malzeme, sarf malzeme vb. tıbbi ürünlerin karşılanması konusunda yardımcı olunmasıdır.

 

Yardımlardan yararlanacak kişiler

MADDE 12- (l) Bu yönetmelik kapsamındaki Sağlık yardımlarından yararlanabilecek durumda olanlar müdürlüğe başvurur.

(2) Başvuru olmasa dahi, resen veya basında yer alan veya zabıta birimlerince ya da muhtarlıkça tespit edilip belediyeye bildirilen yoksul, muhtaç, dar gelirli, engelli ve kimsesizlere yapılacak inceleme üzerine yardımda bulunulabilir.

 

Başvuruda istenecek belgeler

MADDE 13- (l) Sağlık yardımı talebinde bulunan kişilerden aşağıdaki belgeler istenir:

  1. Kimlik fotokopisi
    1. Kendi, eşi ve 18 yaş üstü çocuklar için SGK dokümanı
      1. Maaş bilgisini gösterir belge

ç) Kendi, eşi ve 18 yaş üstü çocuklar için tapu ve araç bildirir belgesi

  1. Yerleşim Yeri Belgesi
    1. Engelli birey varsa engel durumunu bildirir rapor fotokopisi
      1. Talep edilen malzeme ile ilgili doktor tarafından uygun görülen rapor ve reçete

(2) Ancak zaruri nedenlerle muhtaçlık durumunu belgelendiremediği veya belge temin edemeyecek acziyette olduğu tutanakla tespit edilenlere, Sağlık Hizmet ve Yardım Değerlendirme Kurulu’nun uygun görmesi halinde başka belge istenmeksizin yardım yapılabilir.

 

 

BEŞİNCİ BÖLÜM

İnceleme Değerlendirme, Sağlık Hizmet ve Yardım Değerlendirme Kurulu ile Kurulun Görev ve Yetkileri

 

Başvuruların incelenmesi

MADDE 14- (1) Müdürlükçe başvuru veya durum tespit belgeleri bu Yönetmeliğe uygun bulunan kişilerin ekonomik ve sosyal durumunu tespite yönelik olarak gerektiğinde yerinde inceleme yapılarak Sosyal İnceleme Değerlendirme Formu düzenlenir.

  1. Sosyal İnceleme Değerlendirme Formunda başvuranların genel durumları, istekleri ve ihtiyaçlarıyla ilgili toplanan bilgiler belirtilir.
  2. Başvuranın evrakları Müdürlükçe Sosyal İnceleme Değerlendirme Formu ile birlikte karara bağlanmak üzere Sağlık Hizmet ve Yardım Değerlendirme Kurulu’na gönderilir.

 

Sağlık hizmet ve yardım değerlendirme kurulu

MADDE 15- (1) Bu Yönetmelik kapsamında yapılacak sosyal hizmet ve yardımlar Belediye Başkanınca görevlendirilecek Belediye personelinden oluşan 5 kişilik Sağlık Hizmet ve Yardım Değerlendirme Kurulu tarafından yürütülür. Görevlendirmede, yedek üyeler ve başkan da belirlenir. 

(2) Sağlık Hizmet ve Yardım Değerlendirme Kurulu; Belediye Başkanının görevlendireceği bir başkan yardımcısı başkanlığında, 4 üyeden oluşur.

(3) Sağlık Hizmet ve Yardım Değerlendirme Kurulunda görevlendirilenlerin izin, hastalık izni ve benzeri yasal mazeretlerle görevinde bulunmaması durumlarında kendilerine vekâlet eden görevliler görev yaparlar.

(4) Başkan gerekli görmesi durumunda üyeleri değiştirebilir.

(5) Sağlık Hizmet ve Yardım Değerlendirme Kurulu toplantı ve karar nisabı, üye tam sayısının salt çoğunluğudur.

(6) Sağlık Hizmet ve Yardım Değerlendirme Kurulu, Komisyon Başkanının çağrısı üzerine gerekli oldukça toplanır.

 

Sağlık hizmet ve yardım değerlendirme kurulunun görev ve yetkileri 

MADDE 16- (1) Sağlık Hizmet ve Yardım Değerlendirme Kurulu görev ve yetkileri

şunlardır:

a) Bu yönetmeliğe uygun olarak sağlık yardımı talebiyle Belediyeye müracaat eden veya Belediyece tespit edilen yoksul ve muhtaç kişilerin durumlarını değerlendirerek yardım yapılmasının uygun olup olmadığına, uygun bulunması durumunda yapılacak yardımların miktarı, süresi ve şekli ile ilgili uygunluk görüşü vermek.

b) Bu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde sağlık yardım ve hizmetlerden yararlanacak kişilerde aranacak şartları tespit etmek, uygulamanın ne yönde yapılması gerektiği hakkında harcama yetkilisinin kararına esas olmak üzere uygunluk görüşü vermek.

 

ALTINCI BÖLÜM

Nakdi ve Ayni Yardımlar

Nakdi yardım

MADDE 17- (1) Belediye; dar gelirlilere, muhtaç, yoksul, kimsesiz ve engellilere; sağlık sorunlarının çözümünde yardımcı olabilmek amacıyla aşağıdaki hususları dikkate alarak nakdi yardımda bulunur.

  1. Yapılacak nakdî yardımların miktarı ve süresi Müdürlüğün teklifi üzerine veya resen Sağlık Hizmet ve Yardım Değerlendirme Kurulu tarafından muhtaçlık durumu dikkate alınarak belirlenir,
  2. Belediye sınırları içinde bulunan dar gelirlilere, muhtaç, yoksul, kimsesiz, engelliler için doktor tarafından uygun görülüp reçete edilen işitme cihazı, koklear implant konuşma işlemcisi, pili, ara kablosu, sarf malzeme, ortez, protez vb. malzemelerin ihtiyaç sahibinin


 

başvurusu veya belediyenin resen yapacağı tespit üzerine, Sağlık Hizmet ve Yardım Değerlendirme Kurulu tarafından muhtaçlık durumu dikkate alarak nakdi yardım yapılabilir,

c) Belediye sınırları içinde bulunan, sosyal güvencesi bulunan veya bulunmayan dar gelirlilere, muhtaç, yoksul, kimsesiz, engelli kişilerin birebir başvurusu veya belediyenin resen yapacağı tespit üzerine muhtaçlık durumu dikkate alınarak, Sağlık Hizmet ve Yardım Değerlendirme Kurulunun kararı ve harcama yetkilisinin onayı ile gerekli kuruluşlardan nakdi olarak doktor tarafından reçete edilen ilaçları temin edilerek hizmet verilebilir,

ç) Belediye sınırları içinde dar gelirlilere, muhtaç, yoksul, kimsesiz ve engellilere optik ihtiyacı olan ve sosyal güvencesi bulunan veya bulunmayan kişilerin birebir başvurusu veya belediyenin resen yapacağı tespit üzerine muhtaçlık durumu dikkate alınarak, Sağlık Hizmet ve Yardım Değerlendirme Kurulunun kararı ve harcama yetkilisinin onayı ile gerekli kuruluşlardan reçete edilen optik malzemeleri temin edilerek hizmet verebilir,

d) Belediye dar gelirlilere, muhtaç, yoksul, düşkün, şehit ve gazi ailelerine, kimsesiz ve engellilere, sağlık sorunlarının çözümünde yardımcı olabilmek amacıyla nakdi yardımda bulunulabilir. Yapılacak nakdi yardımların miktarı ve süresi müdürlüğün teklifi üzerine veya resen Sağlık Hizmet ve Yardım Değerlendirme Kurulu tarafından muhtaçlık durumu dikkate alınarak belirlenir.

 

Ayni yardım

MADDE 18- (1) Belediye sınırları içinde ikamet eden ve bu yönetmelik kapsamında sağlık yardımlardan yararlanma hakkına sahip olan kimselere medikal malzeme konusunda  ayni yardımlarda bulunabilir.

  1. Belediye sınırları içinde bulunan dar gelirlilere, muhtaç, yoksul, kimsesiz, engelliler için doktor tarafından uygun görülüp reçete edilen ayarlanabilir hasta yatağı, havalı yatak, koltuk değneği, manuel tekerlekli sandalye, akülü tekerlekli sandalye, klozetli tekerlekli sandalye, spastik özellikli çocuk arabası vb. malzemelerin ihtiyaç sahibinin başvurusu veya belediyenin resen yapacağı tespit üzerine, Sağlık Hizmet ve Yardım Değerlendirme Kurulu tarafından muhtaçlık durumu dikkate alarak ayni yardım yapılır,
  1. Ayni yardımdan yararlanacak kişilerden bu Yönetmelikte belirtilen belgeler istenir.

YEDİNCİ BÖLÜM

Hizmet ve Görevlerin İcrası, İşbirliği ve Koordinasyon

Hizmetlerin icrası

MADDE 19- (1) Sağlık işleri Müdürlüğündeki hizmetlerin icrası aşağıda gösterilmiştir;

a) Görevin kabulü: Müdürlüğe gelen evrak bilgisayara işlenip zimmet defterine kaydedilerek ilgililerine verilir.

b) Görevin planlanması: Sağlık işleri Müdürlüğündeki çalışmalar Müdür tarafından düzenlenen plan içerisinde yürütülür.

c) Görevin İcrası: Sağlık İşleri Müdürlüğü tüm personeli kendilerine verilen görevleri gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.


 

İşbirliği ve koordinasyon

MADDE 20- (1) İşbirliği ve koordinasyon aşağıdaki gibidir;

a) Belediye Birimleri Arasında ve Birim İçi İşbirliği ve Koordinasyon;

1) Sağlık İşleri Müdürlüğü ile diğer birimler arasında ve birim içi koordinasyon Müdür tarafından sağlanır.

2) Sağlık İşleri Müdürlüğüne gelen tüm yazılar kayıt memurunda toplanır, konularına göre dosyalandıktan sonra Müdür’e verilir.

3) Sağlık İşleri Müdürü dosyadaki evrakı gerekli memura havale eder.

4) Görevli personel evrakları niteliğine göre inceler ve sonuca ulaştırır.

b) Diğer kuruluşlarla koordinasyon; Sağlık İşleri Müdürlüğü, Valilik, tüm Kamu Kurum ve Kuruluşları ile özel ve tüzel kişilerle yapacağı önemli yazışmalarını, sorumlu personel ve Müdürün parafı ile Belediye Başkanı veya ilgili Başkan Yardımcısı imzası ile  yürütülür.

SEKİZİNCİ BÖLÜM

Denetim ve Disiplin

Müdürlük içi denetim

MADDE 21 – (1) Personel en yakın amirinden başlayarak denetime tabi tutulur.

(2) Sağlık İşleri Müdürü; Müdürlüğün tüm personelini denetleme yetkisine sahiptir.

Personel özlük dosyaları

MADDE 22 – (1) Özlük ve dosyalarının önemi; devlet memurlarının liyakat ve ehliyetlerinin tespitinde, kademe ilerlemelerinde, derece yükselmelerinde, emekliye ayrılmalarında veya kamu hizmeti ile ilişkilerinin kesilmelerinde özlük ve dosyaları başlıca dayanaktır. Bu nedenle; Sağlık İşleri Müdürlüğünce Kurumda çalışan tüm personel için birer özlük (gölge) dosyası düzenlenir.

Disiplin cezaları

MADDE 23 – (1) Sağlık İşleri Müdürlüğünde çalışan personelle ilgili disiplin işlemlerini ilgili mevzuata uygun olarak yürütür.

DOKUZUNCU BÖLÜM

Yürürlük ve Yürütme

 

Yürürlük

MADDE 24 - (1) Sayıştay’ın görüşü alınan bu Yönetmelik, ilanı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 25 – (1) İş bu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.

Yürütme

MADDE 26 - (1) Bu yönetmelik hükümleri, Esenyurt Belediye Başkanı tarafından yürütülür.

SIRA NO

VATANDAŞA SUNULAN HİZMETİN ADI

BAŞVURUDA İSTENİLEN BELGELER

HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRECİ (EN GEÇ)

1

Ölüm Belgesi Düzenlenmesi

Bildirim ( Polis, cenaze yakını vb.), kimlik belgesi, nüfus kayıt örneği, bebekler için doğum raporu, hastalık raporları, vb.

1 saat

2

Hasta Muayene Hizmeti

1-         T.C. Kimlik No

2-         İlaç Kullanım Raporu

Yarım saat

 

30.12.1972 Adıyaman Kâhta’da doğdu. İlk, orta, lise eğitimini Adıyaman’da tamamlamış olup ardından Van 100.Yıl Üniversitesi’nde Sağlık Yüksek Okulu’ndan mezun oldu. Anadolu Üniversitesi’nde İşletme Fakültesi, Atatürk Üniversitesi’nde Sağlık Kuruluşları Yönetimi Fakültesi, Gelişim Üniversitesi Sağlık Kuruluşu Yönetiminde Yüksek Lisans yaptıktan sonra uzun süre özel sektörde yöneticilik yaparak daha sonra 2009’dan bu yana kamu kuruluşunda çalışmaktadır. 2020 Ocak ayı itibarı ile Esenyurt Belediyesi’nde birçok alanda yöneticilik pozisyonunda çalışmaktadır. Evli ve ikiçocuk babasıdır.