SOSYAL YARDIM İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
ESRA YILDIZ TAŞGÜLÜK
Zafer Mahallesi Doğan Araslı Bulvarı No:79 ESENYURT / İSTANBUL
Telefon :4440411
Fax :0212 622 03 99
Dahili :1349-1345-1348-1330
Sosyal ve Yardım İşleri Müdürlüğü 5393 Sayılı Belediye Kanunun 48.Maddesi ve 22.02.2007 tarihli, Esenyurt Belediye Meclisinin 09.07.2009 tarih ve 2009/143 sayılı kararı gereğince kurulmuştur.
5393 Sayılı Belediyeler Kanunu ve ilgili kanun, yönetmelik ve tüzükler çerçevesinde Esenyurt ilçe sınırları içerisinde ikamet eden fakir ve yardıma muhtaç tüm kesimlere (yaşlı, engelli, kadın, çocuk vb. dezavantajlı kesimler) ayni ve nakdi her türlü yardım işlerinin planlama, programlama ve organizasyon işlerini yürütmekle görevlidir.
T.C.
ESENYURT BELEDİYE BAŞKANLIĞI
SOSYAL YARDIM İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1: Bu yönetmeliğin amacı Bilgi İşlem Müdürlüğü’nün görev alanını, sorumluluk ve yetkilerini, görevlerin yerine getirilişi ve yetkilerin kullanımında başvurulacak yöntemleri belirlemektir.
Kapsam
MADDE 2 - (1) Bu Yönetmelik, Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğündeki personelin görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar
Hukuki Dayanak
MADDE 3 - (1) Esenyurt Belediye Meclisinin 09.07.2009 tarih ve 2009/143 sayılı kararı ile kurulmuş olan Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğüne ait bu yönetmelik; 5393 sayılı Belediye Kanunun 48. Maddesi ile 22.02.2007 tarih ve 26442 sayılı Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik Hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 - (1) Bu yönetmelikte geçen:
a) Belediye : Esenyurt Belediyesi’ni,
b) Başkanlık : Esenyurt Belediye Başkanlığı’nı,
c) Büyükşehir : İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ni,
d) Müdürlük :Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğü’nü,
e) Müdür :Sosyal Yardım İşleri Müdürü’nü,
f) Yönetmelik :Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliğini ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş ve Teşkilat
Kuruluş
MADDE 5 – Sosyal ve Yardım İşleri Müdürlüğü 5393 Sayılı Belediye Kanunun 48.Maddesi ve 22.02.2007 tarihli, 26442 Sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren “Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik Hükümlerine dayanarak, Esenyurt Belediye Meclisinin 09.07.2009 tarih ve 2009/143 sayılı kararı gereğince kurulmuştur.
Teşkilat
MADDE 6 - (1) Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğünün Personel yapısı aşağıda belirtilen şekildedir.
a) Müdür
b) Şef
c) Memurlar
d) İşçiler
e) Sözleşmeli memurlar
f) Hizmetli Personel
Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslar çerçevesinde birimlerin hizmet alanları, görev ve sorumluluklarına paralel olarak ihtiyaç duyulan nitelik ve sayıda, iş ve işlemlerin daha etkin ve verimli yürütülebilmesi için birim amirinin talebi İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünün teklifi ve Belediye Başkanının onayı ile kadro karşılığı olmaksızın hizmet gereği “Büro Sorumlusu” ve “ Yönetici Yardımcısı” görevlendirilmesi yapılabilir.
Birimlerin iç organizasyon yapılarının teşkili, söz konusu birimde görev yapmakta olan kadrolu Şefler dâhil olmak üzere Yönetici Yardımcısı ve Büro Sorumlusunun görev, yetki ve sorumlulukları ilgili birim amirinin teklifi ve bir üst amirin onayı ile gerçekleştirilecek bir iç düzenlemeyle geçerlilik kazanır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Personelin Nitelikleri, Görev Yetki ve Sorumlulukları
Personelin Unvan ve Nitelikleri
MADDE 7: Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğüne atanacak personelin unvan ve nitelikleri aşağıdaki gibidir.
a) Sosyal Yardım İşleri Müdürü: 657 Sayılı Kanunun atamaya ilişkin maddelerinde öngörülen ilkeler ve “İl Özel İdareleri, Belediyeler ve İl Özel İdareleri ve Belediyelerin Kurdukları Birlik, Müessese ve İşletmeler İle Bunlara Bağlı Döner Sermayeli Kuruluşlardaki Memurların Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Yönetmelik” hükümleri doğrultusunda ilgili kanun ve yönetmeliklere uygun olarak atanır.
b) Şef: 657 Sayılı Kanunun atamaya ilişkin maddelerinde öngörülen ilkeler ve “İl Özel İdareleri, Belediyeler ve İl Özel İdareleri ve Belediyelerin Kurdukları Birlik, Müessese ve İşletmeler İle Bunlara Bağlı Döner Sermayeli Kuruluşlardaki Memurların Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Yönetmelik” hükümleri doğrultusunda atanır.
c) Memurlar: KPSS sınavı ile 657 Sayılı Kanunun atamaya ilişkin maddelerinde öngörülen ilkeler doğrultusunda atanır.
ç) Sözleşmeli Personel: 5393 sayılı yasanın 49. maddesine göre kadro karşılığı gösterilmek ve sözleşme yapılmak suretiyle çalıştırılır.
d) İşçiler: Kamu Kurum ve Kuruluşlarının Daimi Kadrolarına İlk Defa İşçi Olarak Alınacaklar Hakkında Uygulanacak Sınav Yönetmeliği hükümlerine göre atanır.
Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğün Görevleri
MADDE 8 - (1) 5393 Sayılı Belediyeler Kanunu ve ilgili kanun, yönetmelik ve tüzükler çerçevesinde Esenyurt ilçe sınırları içerisinde ikamet eden fakir ve yardıma muhtaç tüm kesimlere (yaşlı, engelli, kadın, çocuk vb. dezavantajlı kesimler) ayni ve nakdi her türlü yardım işlerinin planlama, programlama ve organizasyon işlerini yürütmekle görevlidir.
(2) Kanun ve yönetmelikler çerçevesinde aşağıda belirtilen birimlerin oluşturulması ve onların faaliyete geçirilmesi için gerekli çalışmaları yapar ve bunların işleyiş biçimi ile ilgili çalışma yönetmelikleri hazırlar. Bu birimler: Aile Danışma Merkezi (Psikolojik Danışmanlık), İnsan Kaynakları / İstihdam Masası, Diğer taraftan şu anda faal halde bulunmayan aşevi, yardım sandığı, biriminin çalışmalarının sıhhatli bir şekilde yürütülmesini sağlar.
(3) Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğünü İdari ve Teknik tüm işleri; ilgili Yasa, Tüzük, Yönerge ve Belediye Başkanlığı, Belediye Meclis ve Encümen kararlarına göre yürütür.
(4) Kişi ve ailelerin kendi bünye ve çevre şartlarından doğan veya kontrolleri dışında oluşan maddi, manevi ve sosyal yoksunluklarının giderilmesine ve ihtiyaçlarının karşılanmasına, sosyal sorunlarının önlenmesi ve çözümlenmesine yardımcı olunmasını ve hayat standartlarının iyileştirilmesi ve yükseltilmesini amaçlayan sistemli ve programlı hizmetlerin yürütülmesini sağlar.
(5) Müdürlüğü’nde yürütülen tüm Sosyal Yardım Çalışmalarının koordineli bir şekilde sürdürülmesini sağlar.
(6) Müdürlük personeline görev dağılımını yapar, izler ve çalışanların yürüttüğü işleri kolaylaştırır.
(7) Yardım Sandığı Değerlendirme Kurulu ve ilgili kurul ve komisyonlarda görev alır.
(8) Süreçlerin sürekli iyileştirilmesine yönelik çalışmalar yapar.
(9) Yapılan çalışmalarda ekibinin motive edilmesi, verilen önerileri değerlendirerek gerektiğinde çalışmalara katılarak, çalışma ortamını sürekli olarak geliştirme çabası içinde olur.
(10) Vatandaş memnuniyetini sağlamaya yönelik çalışmalar yapar. Tespit edilmiş strateji, hedef ve politikalar doğrultusunda planları hazırlar, uygular ve aksayan yönlerine yönelik çözüm üretir
(11) Birimi ile ilgili faaliyet raporlarının periyodik olarak hazırlanması ve Başkanlığa sunulmasını sağlar.
(12) Görevlendirilmesi durumunda Başkanlığı temsil eder.
Müdürün görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 9 - Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğünün görev yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir.
a-) Sosyal Yardım İşleri Müdürünün Görev ve Yetkileri ,
1. Müdürlüğü Başkanlık huzurunda temsil etmek
2. Emrinde çalıştırdığı personelin görev dağılımını yapmak
3. Müdürlüğü sevk ve idare etmek
4. Müdürlüğüne ait çalışmaları yazılı veya sözlü emirlerle yürütmek
5. Stratejik planda belirtilen hedefleri gerçekleştirmek
6. Stratejik plan ve 5018 sayılı kamu mali yönetimi kanunu çerçevesinde müdürlük bütçesini hazırlamak ve uygulamak
7. Emrindeki personeli ihtisas ve becerilerine göre uygun birimlerde çalıştırmak, çalıştırdığı personelin denetim ve gözetimini yapmak
8. Yasa, Tüzük ve yönetmenliklerle belediyeye verilen görevlerden yetkisi içinde olanların yapılmasını sağlamak ve bu konuda gerekli tedbirleri almak
9. Müdürlüğünde görev yapan personelin sicil raporlarını doldurmak
10. Harcama yetkilisi olarak 5018 sayılı yasaya uygun hareket etmek
11. Belediye Meclisi ve Belediye Encümenince alınan kararları yerine getirmek
12. Belediyedeki diğer Müdürlüklerle koordine sağlamak
13. Müdürlüğünde görev yapan personelin yıllık izinlerini işleri aksatmayacak şekilde düzenlemek
14. Müdürlüğün faaliyetleri ile ilgili hususlarda gerektiğinde Belediye Meclisine bilgi vermek
15. Disiplin amiri olarak disiplin suçu işleyen personeline mevzuatta ön görülen disiplin cezalarını vermek ve yetkili mercilere bildirmek
16. Kurum içi ve Kurum dışı yazışmalarda birinci derecede imza yetkilisidir
17. Personelinin verimli olabilmesi için hizmet içi eğitimler düzenlemek
18. Mer’i mevzuatın öngördüğü diğer görevler ile Başkanlıkça verilen görevleri yerine getirmek
b) Sosyal Yardım İşleri Müdürünün Sorumlulukları : 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve diğer Belediye Mevzuatının kendisine yüklediği görev ve yetkilerin yerinde ve zamanında kullanılmasından ve ilgili kanun ve yönetmeliklerin uygulanmasından sorumludur.
Müdürlüğe Bağlı Birimler ve Görevleri
MADDE 10-
a- Sosyal Yardım İşleri Bürosunun görevleri
(1) Görevi gereği Müdürlükçe kendilerine verilen işleri yasalar ve yönetmelik esaslarına göre yapar ve memurları vasıtasıyla yaptırırlar.
(2) Büro sorumlusu, işlerini plan ve programa bağlayarak bunların iyi bir şekilde yapılmasını ve zamanında bitirilmesini sağlar.
(3) Büro sorumlusu personele iş dağıtımı yaparak sonuçlarını izler. Kontrol eder ve personelini denetler.
(4) Müdürlüğe gelen giden evrakların, dosyaların diğer belgelerin kayıt havale dosyalama işlemlerini yürütür.
(5) Müdürlüğe ait genelge yönetmelik ve kararları deftere işleyerek incelemeye hazır hale getirir.
(6) Müdürlüğün işlerinin yürütülebilmesi için gerekli olan bütçenin hazırlanması personelin özlük hakları yazışmaları, tahakkuk işleri, demirbaşındaki malzemelerin kayıtlarını tutar. Yıl sonunda döküm hazırlar.
(7) Belediyenin genel amaç ve politikalarına uygun nitelikte yardım işleri ile ilgili stratejinin belirlenmesinde amire öneriler getirir.
(8) Kurum içi ve dışı bildiri genelge vb. duyuruların, bilgilerin tüm personele iletilmesi ve dosyalanmasını sağlar, gerektiğinde bu hususta işlem yapar.
(9) Memurlar büronun her işinden sorumludur.
(10) Müdürlüğe gelen telefonlara kurum kimliğine uygun olarak ve ilgililere aktarır.
(11) Büro sorumlusu, sosyal yardım işleri çerçevesinde kendilerine başvuran dezavantajlı kesimlere Belediye bütçesine uygun bir tarzda sünnet, sağlık yardımları, iftar programları vb. her türlü yardım işlerinin organizasyonunu yapar. Bunları kanun, tüzük ve yönetmelikler çerçevesinde takip eder. Bunlarla ilgili haftalık, aylık ve yıllık raporlar hazırlayarak Müdürlüğüne sunar.
(12) Kendisine direkt bağlı bulunan Memurların çalışmasına nezaret eder.
(14) Görev unvanına uygun olan ve amirin istediği diğer işleri yapar.
(15) Kendisine bağlı olarak çalışmakta olan personelin iş, bilgi, ve verimliliklerini arttırabilmek için eğitilmeleri yolunda çalışmalar yürütür.
(16) Büro sorumlusu, Müdür ve Başkan yardımcılarına karşı sorumludur.
b- Yardım Sandığı Bürosunun görevleri
(1) Görevi gereği Müdürlükçe kendilerine verilen işleri yasalar ve yönetmelik esaslarına göre yapar ve memurları vasıtasıyla yaptırır.
(2) Büro Sorumlusu işlerini plan ve programa bağlayarak bunların iyi bir şekilde yapılmasını ve zamanında bitirilmesini sağlar.
(3) Bürosundaki personele iş dağıtımı yaparak sonuçlarını izler. Kontrol eder ve personelini denetler.
(4) Büro Sorumlusu, Sayıştay tarafından onaylanan Yardım Sandığı Yönetmeliği çerçevesinde fakir ve muhtaç kişilerin müracaatlarını alır, ilgili memurları vasıtasıyla kişilerin araştırmalarını yapar ve bunu rapor haline getirerek Yardım Sandığı Değerlendirme Kuruluna sunar.
(5) Yardım Sandığı Değerlendirme Kurulu tarafından alınan kararların uygulanmasını sağlar. Bu uygulamaları haftalık, aylık ve yıllık rapor halinde Müdürlüğüne sunar. .
(6) Büro Sorumlusu, Müdür ve Başkan yardımcılarına karşı sorumludur.
c-Beyaz Masa Bürosunun görevleri
(1) Görevi gereği Müdürlükçe kendilerine verilen işleri yasalar ve yönetmelik esaslarına göre yapar ve memurları vasıtasıyla yaptırır.
(2) Büro Sorumlusu işlerini plan ve programa bağlayarak bunların iyi bir şekilde yapılmasını ve zamanında bitirilmesini sağlar.
(3) Bürosundaki personele iş dağıtımı yaparak sonuçlarını izler. Kontrol eder ve personelini denetler.
(4) Esenyurt ilçe sınırları içinde ikamet eden vatandaşların her türlü sıkıntılarını dinleyerek çözüm üretmek
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Görev ve Hizmetlerin İcrası
Hizmetlerin icrası
MADDE 14 - Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğündeki hizmetlerin uygulanması aşağıda belirtilmiştir
a) Görevin kabulu:Müdürlüğe vatandaşın başvurusu veya Kamu Kuruluşlarından gelen evraklar bilgisayara işlenip, dosyası ile beraber işleme girmesi için arşive gönderilir ve arşivden gelen işlem dosyası ilgili büroya ve ilgili raportöre verilir.
b) Görevin icrası : İşleme giren evrak , evrakların ait olduğu işlem dosyası , projeler, şikayet dilekçeleri ilgili teknik eleman tarafından incelenerek gereği yapılır ve imzalanmak üzere Müdüre ve Başkan Yardımcısına gönderilir.
Görevin yürütülmesi
MADDE 15 - (1) Müdürlükte görevli tüm personel, kendilerine verilen görevleri yasa ve yönetmelikler doğrultusunda gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
İşbirliği ve Koordinasyon
Müdürlük birimleri arasında işbirliği
MADDE 16 –
İşbirliği ve koordinasyon
1) Belediye birimleri arasında ve birim içi işbirliği ve koordinasyon
a) Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğü ile diğer birimler arasında ve birim içi koordinasyon Müdür tarafından sağlanır.
b) Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğüne gelen tüm yazılar kayıt memurunda toplanır, konularına göre dosyalandıktan sonra Müdür’e verilir.
c) Sosyal Yardım İşleri Müdürü dosyadaki evrakları havale eder ve şefliklere iletir.
d) Şefliklerdeki görevli personel bu yönetmelikle kendisine verilen görevleri yerine getirir.
2) Diğer kuruluşlarla koordinasyon : Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğü, Valilik ve tüm Kamu Kurum ve Kuruluşları ile özel ve tüzel kişilerle yapacağı önemli yazışmalarını, sorumlu personel, Şeflerin ve Müdürün parafı ile Belediye Başkanı ve/veya ilgili Başkan Yardımcısı imzası ile yürütülür.
ALTINCI BÖLÜM
Denetim Sicil ve Disiplin
Müdürlük İçi Denetim
MADDE 17-
a-) Personel en yakın amirinden başlayarak denetime tabi tutulur.
b-) Sosyal Yardım İşleri Müdürü, Müdürlüğün tüm personelini gerek gördüğü her zaman denetlemek ve ilgilileri yönlendirmek yetkisine sahiptir.
Personel özlük dosyaları
MADDE 18: Özlük ve Sicil Dosyalarının önemi; Devlet Memurlarının liyakat ve ehliyetlerinin tespitinde, kademe ilerlemelerinde, derece yükselmelerinde, emekliye ayrılmalarında veya kamu hizmeti ile ilişkilerinin kesilmelerinde Özlük ve Sicil Dosyaları başlıca dayanaktır.
Bu nedenle;
a) İmar ve Şehircilik Müdürlüğünce Kurumda çalışan tüm personel için birer gölge özlük dosyası düzenlenir.
b) Özlük dosyalarının muhteviyatı; Nüfus cüzdan örneği, öğrenim belgesi, askerlik belgesi, sağlık kurulu raporu, sabıka kaydı belgesi, sınav evraklarıyla göreve başlama onayından itibaren almış oldukları izin, rapor, performans değerlendirme formları, derece ve kademe ilerlemesi onayları ile diğer evraklardır.
Disiplin cezaları
MADDE 19: İmar ve Şehircilik Müdürlüğü personeli 657 sayılı Devlet memurları Kanunu ile 4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun hükümlerine ve yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine tabiidir.
SEKİZİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yönetmelikte hüküm bulunmayan haller
MADDE 20 - (1) İşbu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.
Yürürlük
MADDE 21 - (1) Bu yönetmelik Belediye Meclisinin kabulü tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 22 - (1) Bu yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.