KENTSEL DÖNÜŞÜM MÜDÜRLÜĞÜ
ARMAN YAĞMUR
Telefon :4440411
Fax :0212 6220399
Dahili :1009 - 1248
Kentsel dönüşüm hakkında bilgi almak için buraya tıklayın
-
T.C.
ESENYURT BELEDİYE BAŞKANLIĞI
Kentsel Dönüşüm Müdürlüğünün
Görev, Çalışma, Usul ve Esaslarına Dair Yönetmelik
BİRİNCİ BÖLÜM
Genel Hükümler
Amaç
MADDE.1-.(1) Bu Yönetmeliğin amacı Esenyurt Belediyesi Kentsel Dönüşüm Müdürlüğü’nün görev alanını, sorumluluklarını ve yetkilerini, görevlerin yerine getirilişi ve yetkilerin kullanımında başvurulacak yöntemleri belirlemektir.
Kapsam
MADDE.2-.(1) Bu Yönetmelik Esenyurt Belediye Başkanlığı Kentsel Dönüşüm Müdürlüğü’nün kuruluş, görev, çalışma usul ve esaslarını kapsar.
Dayanak
MADDE.3-.(1) Bu yönetmelik; 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu, 5393 sayılı Belediye Kanunu ve diğer ilgili mevzuat hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
(2) Bu Yönetmelik, Mevzuat Hazırlama Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik düzenlemelerine uygun olarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE.4-.(1) Bu yönetmelikte geçen:
- Belediye: Esenyurt Belediyesini,
- Başkanlık: Esenyurt Belediye Başkanlığını,
- Başkan Yardımcısı: Müdürlüğün bağlı olduğu ilgili Başkan Yardımcısını,
- Müdürlük: Kentsel Dönüşüm Müdürlüğünü,
- Müdür: Birim Müdürünü veya müdür vekilini ve sadece verilen yetkiyi kullandığı alanlara münhasır olmak üzere müdür tarafından verilen imza yetkisini kullananları,
- Birim Şeflikleri: Esenyurt Belediyesi Kentsel Dönüşüm Müdürlüğü Şefliklerini,
- Şef: Kentsel Dönüşüm Müdürlüğünde kadrolu veya vekâleten atanan şefleri,
- Personel: Esenyurt Belediyesi Kentsel Dönüşüm Müdürlüğü şefliklerinde görevli şef, memur, sözleşmeli memur, daimi işçi ve şirket personelini,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş ve Teşkilat
Kuruluş
MADDE.5-.(1) Kentsel Dönüşüm Müdürlüğü 5393 sayılı Belediye Kanunu’nu ile Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik hükümlerine dayanarak, Esenyurt Belediye Meclisinin 05.03.2020 tarih ve 2020/23 sayılı kararıyla kurulmuştur.
Teşkilat
MADDE.6-.(1) Kentsel Dönüşüm Müdürlüğü aşağıda belirtilen alt birimlerden oluşmaktadır.
- İdari İşler Şefliği.
- Teknik İşler Şefliği.
Bağlılık
MADDE.7-.(1) Kentsel Dönüşüm Müdürlüğü, Belediye Başkanına veya görevlendireceği Başkan Yardımcısına bağlı olarak görev yapar.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Görev, Yetki ve Sorumluluklar
Müdürlüğün Görevleri
MADDE.8-.(1) Müdürlüğün görevleri aşağıda belirtildiği gibidir;
- Belediye sınırları içerisinde 6306 sayılı kanun, yönetmelik, genelge ve kira kılavuzları doğrultusunda yapılacak çalışmaları Belediye adına yürütür.
- Müdürlüğün faaliyet ve görev alanlarıyla ilgili idari işlemlerde, yazışmaların ve arşiv işlemlerini yapar.
- Kentsel Dönüşüm proje alanlarında, ilgili müdürlüklerle koordineli çalışmayı sağlar.
- Süreç yönetimi ve birim/personel iş tanımlarının standartlaştırılmasını sağlar.
- Müdürlük personel izin, disiplin, performans ve diğer özlük işlemlerini takip eder.
- Personel görevlendirmelerini yapar ve işleri takip eder.
- Performans göstergesi veri havuzu oluşturur.
- Müdürlük hizmetlerinin kullanımı için tahsis edilen araç görevlendirmelerini yapar.
- Müdürlük bütçe, performans ve faaliyet raporu düzenler.
- 6306 Sayılı Kanun ve aynı Kanunun Uygulama Yönetmeliği kapsamında, 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu’nun ilgili maddeleri gereğince ihale işlemleri yapar veya yaptırır.
- Belediye sınırları içinde Kentsel Dönüşüm Alanları ile ilgili seminer, yarışma vb. etkinlikler düzenler.
- Kentsel Dönüşüm hakkında toplumu bilgilendirmek amacıyla yazılı ve görsel kitap, kitapçık, broşür, vb. bastırmak, ilan yolu ile tanıtım yapmak, toplumsal ihtiyaç ve isteklerin belirlenmesi, uygulamalarda halkın katılımının sağlanması amaçlı sosyolojik araştırmalar yapar veya yaptırır.
Müdürün Görev ve Yetkileri
MADDE.9-.(1) Kentsel Dönüşüm Müdürü aşağıda sayılan görevleri yerine getirir.
- Müdürlük bünyesinde yürütülen işlerin, ilgili kanunlar, mevzuatlar, yönetmelikler çerçevesinde gerçekleştirilmesini sağlar ve takibini yapar.
- Müdürlüğün tüm görevlerinin yürütülmesinin koordinasyonunu, düzenini sağlar.
- Müdürlükte görevli tüm personel için yazılı görev tanımları hazırlar ve ilgili personele tebliğ eder.
- Personelin nitelikli olması için gerekli eğitim çalışmalarının planlanmasını ve uygulanmasını sağlar.
- Müdürlük ihtiyaçlarının zamanında karşılanmasını ve Müdürlüğün faaliyetlerinde aksamaya neden olmamasını sağlar.
- Müdürlükçe verilen hizmetlerle, üstlenilen görevlere yönelik ayrıntılı iş akış şemaları oluşturur ve süreçleri iyileştirmeye yönelik çalışmalar yapar.
- Personele iş dağılımı yapar, verilen görevlerin zamanında ve tam olarak yapılıp yapılmadığını denetler.
- Müdürlüğün şeflikleri arasında ortaya çıkabilecek görev uyuşmazlıklarını giderir, müdürlük içinde iş bölümünü kurar ve geliştirir.
- Belediyemiz diğer müdürlükleri ile koordinasyon kurulması gereken durumlarda, etkin işbirliğini kurar.
- Verilen hizmetlerin kalitesini artırmak amacıyla, diğer kamu kurum ve kuruluşları ile işbirlikleri kurar.
- Mevzuatında birim müdürüne verilen görevleri eksiksiz ve zamanında yerine getirir.
- Başkanlık Makamı tarafından kendisine verilen görevleri yerine getirir.
Şefliklerin ve Şeflerin Görevleri
MADDE.10-.(1) Müdürlük bünyesinde görev yapan şefliklerin görevleri aşağıda belirtildiği gibidir;
- İdari İşler Şefliği ve Şefin Görevleri
- Gelen/giden evrak işlemlerinin, havalesi, takibi, sonuçlandırılması ve arşivlenmesini yapar.
- Müdürlük yazışmalarını yapar.
- Müdürlük faaliyet konularında güncel genelge, kılavuz, yönetmelik, kanunların takiplerini yaparak varsa değişiklikler hakkında müdür ve personele bilgi aktarır.
- Ekip çalışmasını güçlendirecek çalışmaların planlanmasını yapar ve uygulanmasını sağlar.
- Müdürlüğe yönelik eğitim önerilerini araştırır, inceler ve değerlendirir.
- Şeflik personelinin iş dağılımını yapar, denetler, aksaklıklar var ise müdüre bildirir.
- Şeflik personelinin giriş-çıkış, mesai, maaş, izin, rapor vb. konuların kontrol ve takibini yapar.
- Müdürlük çalışmalarını/raporlamalarını yapar.
- Müdürlük genel yönetim giderlerini takip eder.
- Müdürlük bütçe ve faaliyet/performans raporunu oluşturur.
- Müdürlük satın alma işlemlerini gerçekleştirir.
- Müdürlük taşınır mal işlemlerini takip eder.
- Müdürlük hizmetlerine tahsisli aracın kullanılması ve gerekli ihtiyaçların takibini yapar.
- Müdür tarafından verilen tüm görevleri eksiksiz yerine getirir.
b) Teknik İşler Şefliği ve Şefin Görevleri
- Müdürlük faaliyet konularında güncel genelge, kılavuz, yönetmelik, kanunların takiplerini yaparak varsa değişiklikler hakkında müdür ve personele bilgi aktarır.
- Müdürlük adına teknik işlere ilişkin evrakları teslim alabilir ve teknik personele havale edebilir.
- Riskli yapı, Riskli alan ve saha çalışmaları için gerekli yazışmaları koordine ederek yürütülmesini sağlar.
- Riskli yapı, Riskli alan ve saha çalışmalarının, mevzuata uygun bir şekilde tamamlanmasını sağlamak adına, tüm teknik çalışmaları, görevli mühendisleri ve aralarındaki koordinasyonu düzenler ve takip eder.
- Müdürlük tarafından yapılmış olan ihalelerin kontrollük hizmetlerini yapar, hakedişlerini hazırlar ve kabul işlemlerinin yapılmasını sağlar.
- Müdürlük çalışmalarını/raporlamalarını yapar.
- Müdürlük hizmetlerine tahsisli aracın kullanılması ve gerekli ihtiyaçların takibini yapar.
- Müdür tarafından verilen tüm görevleri eksiksiz yerine getirir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Görevlerin Yürütülmesi ve Koordinasyon
Görevin Yürütülmesi
MADDE.11-.(1) Tüm personel kendilerine verilen görevleri yasa ve yönetmelikler doğrultusunda özenle ve süratle yapmak zorundadır.
Müdürlükler Arası Çalışma Koordinasyonu
MADDE.12-.(1) Müdürlükler arası çalışma koordinasyonu aşağıdaki şekildedir.
- Müdürlükler arasındaki koordinasyon müdür tarafından sağlanır.
- Belediyenin diğer müdürlüklerinden gelecek talepler ilgili yasalar ve yönetmelikler çerçevesinde müdürün onayı ile sonuçlandırılır.
Kurum ve Kuruluşlarla Koordinasyon
MADDE.13-.(1) Müdürlüğün Büyükşehir Belediyesi, Kaymakamlık ve diğer kurum ve kuruluşlarla yapılacak yazışmalar; Esenyurt Belediyesi İmza Yetkileri Yönergesi hükümleri doğrultusunda yürütülür.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Evraklarla İlgili İşlemler ve Arşivleme
Gelen Giden Evrakla İlgili Yapılacak İşlem
MADDE.14- (1) Müdürlüğe gelen evrakın önce kaydı yapılır. Müdür/Şef tarafından ilgili personele havale edilir. Personel evrakın gereğini zamanında ve noksansız yapmakla yükümlüdür.
(2) Evraklar ilgili personele zimmetle ve imza karşılığı dağıtılır. Gelen ve giden evraklar ilgili kayıt defterlerine sayılarına göre işlenir, dış müdürlük evrakları yine zimmetle ilgili müdürlüğe teslim edilir.
Arşivleme ve Dosyalama ile İlgili Yapılacak İşlem
MADDE.15- (1) Müdürlüklerde yapılan tüm yazışmalar dijital ortamda olup, çıktısı alınan evraklar Belediyemiz tarafından kullanılan Standart Dosya Planı’na uygun olarak düzenlenir.
(2) İşlemi biten evraklar Arşiv Müdürlüğü’ne teslim edilerek saklanır.
ALTINCI BÖLÜM
Denetim ve Disiplin
Müdürlük İçi Denetim
MADDE 16- (1) Müdürlük içi denetim aşağıdaki gibidir.
- Personel en yakın amirinden başlayarak denetime tabi tutulur.
- Kentsel Dönüşüm Müdürü; Disiplin Amiri olarak disiplin mevzuatı doğrultusunda tüm personelini denetleme yetkisine sahiptir.
Disiplin Cezaları
MADDE.17- (1) Kentsel Dönüşüm Müdürü, Disiplin Amiri olarak disiplin mevzuatı doğrultusunda işlemleri yürütür.
YEDİNCİ BÖLÜM
Yürürlük ve Yürütme
Yürürlükten Kaldırma
MADDE.18- (1) Bu yönetmeliğin onay tarihinden önce meclis kararı ile kabul edilen ve uygulanan “ Kentsel Dönüşüm Müdürlüğü Yönetmeliği” yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
MADDE.19- (1) Bu yönetmelik Belediye Meclisi tarafından onaylanmasını takiben 3011 sayılı Kanun doğrultusunda ilan edildiği tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE.20- (1) Bu yönetmelik hükümleri Esenyurt Belediye Başkanı tarafından yürütülür.