FEN İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ ESENYURT BELEDİYESİ

FEN İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ

Mehmet HACİOĞLU

Zafer Mahallesi Doğan Araslı Bulvarı No:79 ESENYURT / İSTANBUL

Telefon :4440411

Fax :0212 622 03 99

Mail :fenisleri@esenyurt.bel.tr

Fen İşleri Müdürlüğü 5393 sayılı Belediye Kanununun 48nci ve 22.02.2007 tarihli; Esenyurt belediye Meclisinin 02.04.2007 tarih ve 2007/25 sayılı kararı gereğince kurulmuştur.

Yapım, bakım, onarım ihtiyacı olan cadde, sokak ve meydanları tespit etmek, bu ihtiyaçlara binaen asfalt, yol, bordür, tretuar ve meydan düzenlemeleri ile ilgili fiyat tespiti yaklaşık maliyet hazırlamak, ihale işlemleri ve ihale dosyası hazırlamak.

T.C

ESENYURT BELEDİYE BAŞKANLIĞI

Fen İşleri Müdürlüğünün

Görev, Çalışma Usul ve Esaslarına Dair Yönetmelik

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Yasal Dayanak ve Tanımlar

 

Amaç

 

MADDE 1– (1)Bu yönetmeliğin amacı Fen İşleri Müdürlüğü’nün görev alanını, sorumluluk ve yetkilerini, görevlerin yerine getirilişi ve yetkilerin kullanımında başvurulacak yöntemleri belirlemektir.

 

Kapsam

 

MADDE 2– (1)Bu yönetmelik, Esenyurt Belediye Başkanlığı Fen İşleri Müdürlüğünün kuruluş, görev, çalışma usul ve esaslarını kapsar.

  

Yasal Dayanak

 

MADDE 3 (1) Anayasa, 5216sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu, 5393 sayılı Belediye Kanunu ve Diğer ilgili mevzuat hükümleri. 

 

Tanımlar

 

MADDE 4– (1)Bu Yönetmelikte yer alan deyimlerden

 

a)    Belediye                 :Esenyurt Belediyesi

 

b)   Başkanlık               : Esenyurt Belediye Başkanlığı

 

c)    Müdürlük               : Fen İşleri Müdürlüğü

 

d)   Müdür                    : Birim müdürünü veya müdür vekilini ve sadece verilen

      yetkiyi kullandığı alanlara münhasır olmak üzere müdür

      tarafından verilen imza yetkisini kullananları,

 

e)    Birim Şeflikleri         : Esenyurt Belediyesi Fen İşleri Müdürlüğü Birim Şeflikleri

 

f)    Müdürlük Personeli : Esenyurt Belediyesi Fen İşleri Müdürlüğü Şefliklerinde

                                                   görevli Şef, Memur, Sözleşmeli Memur ve daimi işçi

                                                   kadrolarındaki personeli ve taşeron işçilerini

 

g)   Kurul                       : İş ve işlemlerin yürütülmesi için kanun ve Yönetmeliklerle

                                                 kurulması zorunlu olan komisyonları ifade eder,

 

h)   Encümen                 : Esenyurt Belediye Başkanlığı Encümeni

 

i)     Meclis                      : Esenyurt Belediye Başkanlığı Meclisi

İKİNCİ BÖLÜM

 

Kuruluş ve Teşkilat

 

 

Kuruluş

 

MADDE 5– (1)Fen İşleri Müdürlüğü 5393 sayılı Belediye Kanununun 48nci ve 22.02.2007 tarihli, 26442 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren “Belediye ve Bağlı Kuruluşları İle Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke Ve Standartlarına Dair Yönetmelik” Hükümlerine dayanarak Esenyurt Belediye Meclisinin 02.04.2007 tarih ve 2007/25 sayılı kararı gereğince kurulmuştur.

 

Teşkilat

 

MADDE 6– (1)Fen İşleri Müdürlüğü idari yürütme organı olup, üst yönetici olarak Belediye Başkanına veya Belediye Başkanının yetki vereceği Başkan Yardımcısına bağlı olarak çalışan birbirimdir. (2) Fen İşleri Müdürlüğü İdari Teşkilatı Müdür, Şef ve birim personelinden oluşur.

 

Müdürlüğün Teşkilat Yapısı;

 

a)      İdari İşler Şefliği

b)      Üst Yapı Şefliği

c)      Yol Bakım Onarım Şefliği

d)     Yol Planlama ve Trafik Şefliği

e)       Proje Şefliği

 

 

 

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

 

Görev, Yetki ve Sorumluluklar

 

 

Müdürlüğün Görevleri

 

MADDE 7– (1)Fen İşleri Müdürlüğü İlçemiz sosyal yaşamında önemli bir yer tutan altyapı, üstyapı ve yol bakım, onarım ve yapım hizmetlerini belediyemizin stratejik planları doğrultusunda, belli bir program ve bütçe çerçevesinde projelendirerek, inşa eder, bakım ve onarımını yapar, bunların uygulama aşamalarında diğer kurumlarla olan koordinasyonunu sağlar. Bu görevleri Müdür, şef, teknik eleman, idari eleman, sözleşmeli eleman ve işçi personeller ile yerine getirir.

 

a)      Fen İşleri Müdürü: Bu yönetmeliğin kapsam ve genel esaslar bölümünü kapsayan görevlerin yürütülmesini, ait olduğu birimin organizesini sağlar. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Bayındırlık İşleri Kontrol yönetmeliğinde belirtilen tarif ile görev, yetki ve sorumlulukları çerçevesinde görev ifa eden amirlerdir.

 

b)      Amirler ve Şefler: Fen İşleri Müdürlüğü birimlerindeki esaslar bölümünü kapsayan görevlerin yürütülmesini, ait olduğu birimin organizesini sağlar. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Bayındırlık İşleri Kontrol yönetmeliğinde belirtilen tarif ile görev, yetki ve sorumlulukları çerçevesinde görev ifa eden amirlerdir.

 

c)      Yapı Denetim Görevlileri(Mimar-Mühendis): Genel esaslar bölümünde belirtilen işlemleri inceleyerek neticelendirmek ve Müdürlükçe yaptırılan işlerin kontrollüklerini ifa eden teknik elemanlardır. 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri kanununa Yapım İşleri Genel Şartnamesi; Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Bayındırlık İşleri Kontrol Yönetmeliği çerçevesinde görev ifa ederler. Kontrol Mühendisliği görevi idarece zorunlu görüldüğü hallerde Başkanlık makamı onayı ile kontrol görevlisi unvanlı teknikerlere de yaptırılabilir.

 

d)     Kontrol Yardımcısı: Gereksinimine ve işin önemine göre Mühendis, Mimar, Tekniker ve Teknisyen olup kontrol mühendisine bağlıdır.

 

e)      Sürveyan: Teknisyen Okulu, Yapı ve Endüstri Meslek Liseleri, Yapı ve Sanat enstitüleri mezunları Sürveyan olarak denetimde görev yapar.

 

f)       Puantörler: Daimi ve geçici işçilerin çalışmalarını mevzuata göre mesailerini takip eden elemanlardır.

 

g)      Formen: İş Makinelerinin bakım, sevk ve idaresinden sorumlu elemandır.

 

h)      Baş Şoför: İş makineleri dışındaki kamyon, kamyonet, otobüs, otomobil vs. gibi araçların bakım sevk ve idaresinden sorumlu elemandır.

 

i)        İş Başı: Tüm işçilerin çalışmalarını programlayan, çalışacak ekipleri kuran, kontrolleri yapan elemandır.

 

j)        Çavuşlar: Çalışacak ekiplerin amiri olarak yöneten elemanlardır.

 

k)      Operatör: İş makinelerini çalıştıran, sevk ve idare eden elemandır.

 

l)        İşçi: Geçici ve Daimi kadrolarda genelde bedenen çalışan elemandır.

 

m)    Şoför: Otomobil kamyon, kamyonet, midibüs, minibüs, otobüs vb. kara nakil araçlarını sevk ve idare eden eleman.

 

Müdürün Görevleri

 

MADDE 8– (1)Müdürlük bünyesinde görev yapan müdürün görevleri aşağıda belirtildiği gibidir;

 

a)      Müdürlük çalışmalarını yasal mevzuata uygun olarak yürütmek, her türlü yasal mevzuat değişikliklerinde Müdürlük çalışmalarını yeniden düzenlemek ve çalışanların yasal mevzuata ve değişikliklere uyum sağlamasını temin etmek.

b)      Müdürlük adına yapılacak harcamalarda harcama yetkilisi ve ihalelerde ihale yetkilisi sıfatıyla gerekli işlemleri yapmak.

c)      Müdürlüğün Görev ve Çalışma Yönetmeliği hazırlık çalışmalarını yürütmek.

d)     Müdürlük çalışmalarıyla ilgili gerek duyulduğu takdirde; yönetmelikler ve yönergeler hazırlayarak uygulamaya koymak.

e)      Müdürlüğün çalışma programlarını (günlük, haftalık, aylık ve yıllık) hazırlamak ve sürekli güncel halde bulundurmak.

f)       Müdürlük arşivinin oluşturulması ve muhafazasını sağlamak.

g)      Müdürlüğüne ait taşınırlarla ilgili olarak taşınır kayıt ve kontrol yetkilisinin görevlendirilmesi ve taşınır kayıt işlemlerinin yürütülmesini sağlamak.

h)      Müdürlüğe kayıtlı her türlü taşınır ve taşınmaz malların iyi kullanılmasını ve korunmasını sağlamak.

i)        Belediyenin stratejik planının ve stratejik planda yer alan performans hedef ve göstergelerinin hazırlanmasına katkıda bulunacak elemanın görevlendirilmesini sağlamak.

j)        Müdürlüğün çalışmalarının stratejik plan ve performans programındaki hedeflerine uygun olarak gerçekleştirilmesini sağlamak.

k)      Müdürlüğün yıllık faaliyet raporunun hazırlanmasını sağlamak.

l)        Müdürlüğün yıllık bütçe tekliflerini ve varsa yıllık ücret tarifelerini hazırlamak.

m)    Müdürlüğün yazışmalarının yazışma kurallarına uygun, süresi içinde ve doğru bir şekilde yapılmasını sağlamak ile 1.derece imza yetkilisi sıfatıyla paraflamak veya imzalamak.

n)      Müdürlüğün iş ve işlemleri ile ilgili araştırma, soruşturma, denetim ve teftişlerde Müdürlüğün çalışmaları hakkında bilgi ve belge vermek ile teftiş ve denetim raporlarına istinaden gereğinin yapılmasını sağlayarak cevaplandırmak.

o)      Müdürlüğe gelen evrakı incelemek, ilgilisine havale etmek, süresi içinde gereğinin yapılmasını ve cevaplandırılmasını sağlamak.

p)      Yapılan çalışmalar hakkında Belediye Başkanına rapor vermek.

q)      Başkanlık Makamından gelen görev ve talimatların yaptırılmasını sağlamak.

r)       Diğer kamu kurum ve kuruluşları ile vatandaşlardan gelen müdürlüğün çalışma alanıyla ilgili talepleri ve şikâyetleri değerlendirmek, süresi içinde gereğinin yapılmasını ve cevaplandırılmasını sağlamak.

s)       Müdürlük çalışanlarının eğitim ihtiyaçlarını tespit etmek ve ilgili yerlere bildirmek.

t)       Müdürlüğe yeni gelen veya görev yeri değişen personelin oryantasyon eğitimini sağlamak.

u)      Disiplin Amiri sıfatıyla müdürlük personelinin disiplinle ilgili işlemlerinin yapılmasını sağlamak.

v)      Müdürlükteki personelin izin işlemlerinde imza yetkisine sahip olmak.

w)    Yönetimindeki personele görev vermek, yaptıkları işleri denetlemek, gerektiğinde uyarmak, bilgi ve rapor istemek.

x)      Çalışanların iş koordinasyonunu ve motivasyonunu sağlamak, gizli işsizliği önlemek ve birim içi çalışma akışını kontrol etmek.

y)      Astlarından gelen teklif, talep ve şikâyetleri değerlendirerek gerekli gördüğü hususlarda düzenlemeler ve işlemler yapmak.

 

 

 

 

 

 

 

Müdürün Yetkileri

 

MADDE 9– (1)Müdürlük bünyesinde görev yapan müdürün yetkileri aşağıda belirtildiği gibidir.

 

a)      Müdürlüğü; Başkanlık Makamına, Belediyenin diğer müdürlüklerine, müdürlüğün alt birimlerine ve personeline karşı doğrudan yada evrak üzerindeki imzasıyla temsil etmeye, belediyenin karar organlarına, kamu kurum ve kuruluşlarına, meslek kuruluşlarına ve gerektiğinde gerçek ve tüzel kişilere karşı ise Başkanlık Makamının izni ve onayıyla, şahsen ya da evrak üzerindeki imzasıyla temsil etmeye,

b)      Personeli, ekipmanı ve müdürlüğün sahip olduğu bilgi ve kaynakları sevk ve idare etmeye,

c)      Bütçe ödeneklerini kullanmaya ve harcama talimatı vermeye,

d)     Gerçekleştirme görevlilerini belirlemeye ve görevlendirmeye,

e)      Müdürlükle ilgili ihalelerin hazırlanması için talimat vermeye,

f)       İhalelerde ihale komisyonu tarafından onaylanan ihale kararını kamunun ilgili maddelerine istinaden sonuçlandırmaya,

g)      Alt birimlerindeki personellere yetki devretmeye ve gerektiğinde devrettiği yetkiyi geri almaya,

h)      Başkanlık makamına; yeni alt birimler kurma, alt birimleri ayırma ya da birleştirme, alt birimlerin adlarını ve fonksiyonlarını değiştirme konusunu teklif etmeye,

i)        İdari ve teknik konularda talimatlar vermeye, araştırma ve inceleme yapmaya ve yaptırmaya, işlemleri kontrol etmeye ve denetlemeye, iş ve işlemlerle ilgili sorumlulardan her türlü bilgi ve belgeyi istemeye,

j)        Çalışma gurupları oluşturmaya, görevlendirmeler yapmaya,

k)      Taşınır mal kayıt ve kontrol yetkililerini belirlemeye ve görevlendirmeye,

l)        Görevlerini yerine getirmeyen ve talimatlara uymayan personel hakkında disiplin sürecini başlatmaya,

m)    Toplantı düzenlemeye ve toplantıyı yönetmeye,

n)      Bütçe Kanununda belirtilen sınırlarda olmak kaydıyla; gerekli durumlarda üst yönetici onayıyla personele fazla mesai yaptırmaya,

o)      Gerekli gördüğü konularda Hukuk İşleri Müdürlüğü’nden Başkan onayıyla görüş sormaya,

p)      İşlemlerde usulsüzlük ve yolsuzluğu önlemek için yasal her türlü tedbiri almaya yetkilidir.

 

Müdürün Sorumlulukları

 

MADDE 10– (1)Müdürlük bünyesinde görev yapan müdürün sorumlulukları aşağıda belirtildiği gibidir;

 

a)      Müdürlüğün ve müdür olarak görev alanlarına giren konulardaki iş ve işlemlerin hukuka ve belediye mevzuatına uygun olarak yürütülmesinde;

 

1) Belediye Başkanına,

2) Başkanın bilgisi doğrultusunda Belediye Meclisinin ilgili ihtisas komisyonlarına,

3) Gerektiğinde Belediye Encümenine,

 

b)Müdürlüğün ve müdür olarak kendilerinin görev alanlarına giren konulardaki iş ve işlemlerin hukuka ve belediye mevzuatına uygunluğunun denetlenmesi sürecinde, Başkanlık Makamını bilgilendirmek kaydıyla;

 

 

1) Sayıştay’a,

2) İlgili Bakanlıkların denetim organlarına,

3) Belediye Meclisinin Denetim Komisyonuna,

           4) İç Denetim organlarına gerekli bilgi ve belgeleri zamanında ve eksiksiz olarak ulaştırmakla sorumludurlar.

 

c) Başkanlık Makamını bilgilendirmek kaydıyla; adli ya da idari inceleme ve soruşturma aşamasında, adli ya da idari inceleme ve soruşturmayı yürüten organlara gerekli bilgi ve belgeleri ulaştırmakla sorumludurlar.

 

Şeflerin Görevleri

 

MADDE 11– (1)Müdürlük bünyesinde görev yapan şeflerin görevleri aşağıda belirtildiği gibidir;

 

a)      İş güvenliğinin ilgili yönetmelik ve prosedürlere uygun olarak sağlanması için her türlü önlemi almak, faaliyetlerin denetlenmesini ve takibini Kontrol Mühendisleri ile sağlamak.

b)      Yasal mevzuat, sistem ve prosedürlere hakim olmak, ilgili değişiklikleri takip etmek.

c)      Müdürlükle ilgili kurum içi ve kurum dışı yazışmaların hazırlanmasını sağlamak.

d)     Müdürün yetki verdiği durumlarda müdürlüğe gelen talep, şikâyet ve önerileri değerlendirmek.

e)      Üstlerinin verdiği talimatları ve görevleri yerine getirmek, yapılan çalışmalar hakkında bilgi vermek.

f)       Üstlerinden aldığı görevleri Kontrol Mühendisleri ve ilgili personellere dağıtarak işlemlerin yapılmasını sağlamak.

g)      Şeflikler arası koordinasyonu sağlamak, çalışmalarını kontrol etmek ve yönlendirmek.

h)      Problemli konularda müdürlüklerden ve ilgili kurumlardan bilgi alıp, üstleriyle irtibat kurarak çözüme kavuşturmak.

i)        Gerektiğinde Müdürün yerine vekâlet etmek.

j)        Personelin daha verimli çalışması için motive etmek, çalışmalarına yön vermek ve çalışmalarını kontrol etmek.

k)      İş ve hizmetlerin; etkin, verimli, ekonomik, en az emek ve malzeme kullanılarak temin edilmesi ve yapılmasını sağlayacak tedbirleri uygulamak ve üst yönetime tekliflerde bulunmak.

l)        Kanun, tüzük, yönetmelik ve yetkili organlarca belirlenen görevleri zamanında ve eksiksiz olarak yapmak ve yaptırmak.

m)    Harcama Birimlerinin ihtiyaç duyduğu mal, hizmet ve yapılışlarına ilişkin işlemleri, ilgili kanun, yönetmelik ve tebliğlere uygun biçimde yürüterek, temin edilmesini sağlamak.

n)      Gelen evrakı incelemek ve ilgili personele sevk etmek.

 

 

Şeflerin Yetkileri

 

MADDE 12– (1)Müdürlük bünyesinde görev yapan bölüm şeflerinin yetkileri aşağıda belirtildiği gibidir;

 

a)      Personeli, ekipmanı ve bölümünün sahip olduğu bilgi ve kaynakları sevk ve idare etmeye,

b)     İş ve işlemleri kontrol etmeye ve denetlemeye, iş ve işlemlerle ilgili her türlü bilgi ve belgeyi istemeye,

c)      Toplantı düzenlemeye ve toplantıyı yönetme,

d)     İşlemlerde usulsüzlük ve yolsuzluğu önlemek için yasal her türlü tedbiri almaya yetkilidir.

 

Şeflerin Sorumlulukları

 

MADDE 13– (1)Müdürlük bünyesinde görev yapan bölüm şeflerinin sorumlulukları aşağıda belirtildiği gibidir;

 

a)      Bölüm Şefleri, temsil ettikleri bölümün ve kendi görev alanlarına giren konulardaki iş ve işlemlerin hukuka ve ilgili kanunlara uygun olarak yürütülmesinde müdüre karşı sorumludurlar.

 

Memurlarının Görev Yetki ve Sorumlulukları

 

MADDE 14– (1)Müdürlük emrinde görevli unvanlı veya unvansız Memurlar kendilerine verilen görevleri kanunlar, tüzükler, yönetmelikler, Başkanlık genelge ve bildirileri ile ilgili mevzuat çerçevesinde ve üst amirin emirleri doğrultusunda ivedi ve eksiksiz olarak yapmakla yükümlüdürler.

 

Şefliklerin Görevleri

 

MADDE 15– (1)Müdürlük bünyesinde görev yapan şefliklerin görevleri aşağıda belirtildiği gibidir;

 

a)      İdari İşler Şefliği; İdari İşler Şefliğinin görevleri aşağıda belirtilmiştir.

 

1)      Müdürlüğe gelen her türlü evrakı yazılı ve bilgisayar ortamında kayda almak,

2)      Müdürlükçe havalesi yapılan evrakı ilgili personele tebliğ etmek, sonuçlanan evrakı kayıttan düşmek,

3)      Evrakın takibini yapmak, süresi içerisinde cevaplandırılmayan evrakların takibini yaparak sonuçlandırılmasını sağlamak,

4)      Evrakları tarihine göre arşivlemek,

5)      İhale dosyası ve evraklarını düzgün bir şekilde tarihine göre arşivlemek,

6)      Yazışmalarda ve dosyalarda yazılı ve bilgisayar ortamında dizi pusulası tutmak,

7)      Dosya ve evrak arşivini yazılı ve bilgisayar ortamında kayıt etmek, düzgün bir şekilde arşivlemek,

8)      Kendisine havale edilen evrakları cevaplandırmak ve sonuçlandırmak.

9)      Şefliğe havale edilen yazılı ve sözlü müracaatları sonuçlandırmak,

10)  Personelin özlük haklarını takip etmek gerekli yazışmalarda bulunmak,

11)  Personelin izin ve rapor durumunu kaydetmek, Personel Müdürlüğü’ne bildirmek,

12)  Personelin maaş ve bordrosunu düzenlemek,

13)  Personelin işe geliş gidişini kontrol amacı ile Jurnal Defteri ve elektronik panoyu kontrol etmek,

14)  Konusu ile ilgili tüm yazışmalarda bulunmak,

15)  İşçilerin puantajlarını tutmak,

16)  Müdürlüğe giren malzemeleri miktar ve kalite, ebat v.s. yönünden kontrol ederek teslim almak,

17)  Müdürlüğün ihtiyacı olan malzemeleri önceden tespit ederek temini için talepte bulunmak,

18)  Depodaki malzemeleri bilgisayar ortamı ve yazılı ortamda kayıtlı tutmak,

19)  Depodan çıkan malzemelerin çıkan miktar, kullanılan yer olarak kaydını tutmak,

20)  Depodaki mevcut malzeme stokunu haftalık, aylık ve yıllık olarak Müdürlüğe bildirmek,

21)  Depodaki malzemeleri düzgün bir şekilde stoklamak,

22)  Deponun emniyetini sağlamak,

23)  Konusu ile ilgili yazışmalarda bulunmak,

24)  İmar ve Şehircilik Müdürlüğü tarafından Birimimize gönderilen projelerin 3194 sayılı imar Kanunun 23. Maddesine göre Yol ve Kanal harcı hesabını yapmak ve ilişiğini kesmek.

 

b)     Üst Yapı Şefliği; Üst Yapı Şefliğinin görevleri aşağıda belirtilmiştir.

 

1)      Yönetim ve denetimi kendisine verilen işlerin, sözleşme ve eklerine, şartnamelere, fen ve sanat kurallarına uygun olarak ve iş programı gereğince yapılıp süresinde bitirilmesini sağlamakla görevli ve sonuçlarından sorumludur.

2)      Yapı denetim görevlilerince düzenlenecek, röleve, ataşman defteri, plankote, proje, hesap, tutanak, şantiye defteri ve işin yürütülmesi için gerekli diğer evrakın zamanında ve usulüne uygun olarak hazırlanmasını ve kontrollük hizmetinde çalışanların görevlerini eksiksiz olarak yapmalarını titizlikle izler. Bu evrakı kontrol ettiği tarihleri yazarak imzalar.

3)      Sorumluluğundaki işleri bizzat veya kontrol şefi marifetiyle yerinde inceleyerek yapılan işleri denetler ve kontrol mühendisinin sorunlarını çözümler.

4)      İşi, idarece onaylanmış projeler ve detaylara göre yaptırmakla yükümlüdür. Ancak, idare tarafından verilen genel veya özel yetkiler çerçevesinde kalmak koşuluyla proje, keşif ilavesi, detay ve tadilat resimlerini hazırlatarak onaylayıp uygulamak üzere kontrol mühendisine ve müteahhide verir, bilgi için de idareye sunar.

5)      İdarece verilen projeleri, mahal listesi ve detayları inceler, kendisi veya kontrol görevlilerince görülecek eksiklikleri saptar. Gerekli gördüğü düzeltme önerilerini yapar ve uygulama için idarenin iznini alır.

6)      Yapı veya tesiste herhangi bir değişikliği zorunlu görür veya daha uygun çözümleri saptarsa;

6.1) Birim fiyat esası üzerinden yapılan işlerde, değiştirilmesi gerekli görülen imalatın

yerine, birim fiyat ve tutar karşılaştırması yaparak işin işlevini bozmamak koşulu ile başka bir imalat yapılması önerisinde bulunabilir.

7)      İdareden onay almak koşulu ile müteahhide ilk keşif tutarından fazla iş yaptırılabilir.

8)      İşin, kendisi tarafından görülmesini zorunlu gördüğü safhalar için kontrol şefine veya kontrol mühendisine talimat verir ve uygulamaları izler.

 

9)      İşi denetleyip ihzarat ve inşaatın sözleşme ve şartnamesine, fen ve sanat kurallarına uygun olarak yapılıp yapılmadığını ve çalışmaların, iş programına göre süresinde işi bitirmeye yeterli olup olmadığını inceler. Yapılması gerekli görülen hususlar ve alınması zorunlu önlemler hakkında kontrol şefine veya kontrol mühendisine ve müteahhide gerekli direktifleri verir ve idareyi haberdar eder.

10)  Müteahhidin ihzarat, imalat, inşaat, tesisat ve onarım işleri ile diğer çalışmalarında, bir eksiklik, kalitesizlik, uygunsuzluk, yetersizlik veya kusur gördüğü takdirde,

10.1) Şartnamelere uygun olarak yapılmayan ihzaratın şantiye dışına çıkarılması ve uygun ihzaratın yaptırılması,

10.2) Kusurlu imalatın düzeltilmesi veya tamamen yıkılıp yeniden yaptırılması,

10.3) Aksayan çalışmaların hızlandırılması,

10.4) Yetersiz, uygunsuz şantiye personeli ve işçilerin değiştirilmesi,

10.5)İşçi alacaklarının zamanında ödenmesini sağlamak için yasal önlemlerin aldırılması,

10.6) İş yasasına göre, işçi sağlığı ve güvenliğinin sağlanması ve diğer işçi haklarının korunması,

10.7) Sözleşme ve eklerindeki hükümlere uyulması,

            10.7.1) Hakkında müteahhide yazı ile bildiri ve uyarılarda bulunur. (Bu bildiri ve uyarılarda müteahhitten istenilen hususların açık ve belirgin olması ve müteahhidin, bu işleri yapabilmesine yetecek sürenin verilmesi gereklidir.)

10.7.2) Müteahhit bu uyarılara uymadığı takdirde işin esenliği bakımından gerekli gördüğü kısımlardaki çalışmayı bir tutanakla durdurur ve durumu derhal sözleşmeyi akseden makama tutanakla birlikte bildirir.

11)  Yapı denetim ve Yapı denetim görevlilerince hakediş raporlarının zamanında, usulüne göre ve noksansız olarak düzenlenmesini izler. Bunlar üzerinde gerekli incelemeyi ve düzeltmeleri yapar veya yaptırır, imzalayarak veya onaylayarak işleme konulmasını sağlar.

12)  Kesin metrajların işin gidişine paralel olarak yürütülmesini sağlar, geçici kabul tarihinden itibaren en çok altı ay sonra kesin hesapların tamamlanması için her türlü önlemi alır. (Zorunlu hallerde) idarenin yazılı izni ile bu süre kesin kabul tarihine kadar uzatılabilir. Kontrol amiri bu işlemlerde doğacak gecikmelerden doğrudan doğruya sorumludur.

13)  Yapı denetim ve Yapı denetim görevlilerince süreli veya süresiz ayrılışlarında, işin yürütülmesini aksatmamak için gerekli önlemleri alır.

14)  Sözleşme gereğince yüklenicinin getirmekle yükümlü bulunduğu araç ve gereçlerin zamanında şantiyeye getirilmesini ve çalışır halde bulundurulmasını sağlar.

15)  Sözleşme uyarınca yüklenicinin teknik personelinin veya mesleki kontrollerin işe devamlarının izlenip izlenmediğini denetler ve gerekli işlemleri yapar.

16)  İnşaatta görülecek kusurlu işlerden, düzeltilmesi olanaksız ve kalmasında fenni bir sakınca görülmeyen işlerin kabullerinde göz önünde bulundurulmak üzere ataşmana işlenmesini sağlar ve durumdan idare, kontrol şefi, kontrol mühendisi ve yükleniciyi yazı ile haberdar eder.

17)  İşin bitiminde geçici kabul için gerekli işlemleri tamamlatır ve idareye teklifini yapar. Kabul raporunda saptanan noksan ve kusurlu işlerin süresinde bitirilmesini sağlar ve sonucunu idareye raporla bildirir.

18)  İnşaatta iş miktarının artış ve eksilişlerinde, mukayeseli keşiflerin zamanında hazırlanmasını sağlar ve keşif ilavelerini idarenin onayına sunar.

19)  Yıllık ödenekleri ve karşılığı fiziki gerçekleşmeleri izler ve sağlar.

 

20)  Yukarıdaki fıkralarda sayılmayan, sözleşme şartnameler gereği için iyi bir şekilde yürütülmesi ve bitirilmesi için gerekli her türlü önlemi alır, Yapı denetim ve Yapı denetim Görevlileri gereken direktifleri verir.

21)  Belediye Meclisi kararı üzerine yapacağı anlaşmaya uygun olarak görev ve sorumluluk alanlarına giren konularda 5393 sayılı Belediye kanunun 75. maddesinde belirtilen diğer yapım, bakım, onarım işlerini yapmak.

 

c)      Yol Bakım ve Onarım Şefliği; İlçenin yol, bordür, tretuvar, asfalt vb. bakım ve onarımlarının kendi işçimiz, araç-gereçlerimiz veya kiralanan araç, gereç ve iş gücü ile yapılması amacı ile teşkil edilmiştir. Büronun görevleri aşağıda gösterilmiştir.

 

1)      Müdürlükçe kendilerine bildirilen görevleri ile ilgili çalışmada bulunmak,

2)      Çalışmalarında her türlü güvenlik ve emniyet tedbirlerini aldırmak,

3)      Yaptıkları işi ve kullandıkları malzemeyi miktar, ebat, hacim v.s. günlük olarak ayrıntılı raporla Fen İşleri Müdürüne bildirmek,

4)      Kendilerine lazım olan malzemeyi depoda tükenmeden önce talepte bulunmak,

5)      Yapılan imalatların şartnamelere ve amirlerinin talimatlarına uygun yapmak,

6)      Kullandıkları malzemelerin ve iş makinelerinin bakımı, korunması ve emniyetinden sorumlu olmak,

7)      Müdürlük emrinde görevli işçi personel ile ve/veya ihale yolu ile asfalt kaplama ve yama yapmak,

8)      Bordür, tretuvar yapım, bakım ve onarımını yapmak,

9)      Yağmursuyu kanalı, ızgara yapım ve temizliği yapmak,

10)  Karlanma ve buzlanmaya karşı gerekli önlemleri almak, tuzlama ve kar küreme çalışmalarını yapmak,

11)  Belediye Meclisi kararı üzerine yapacağı anlaşmaya uygun olarak görev ve sorumluluk alanlarına giren Konularda 5393 sayılı Belediye kanunun 75. maddesinde belirtilen diğer yapım, bakım, onarım işlerini yapmak,

12)  Yapılan işleri raporlayarak müdürlüğe bildirmek.

 

d)     Yol Planlama ve Trafik Şefliği; Yol Planlama ve Trafik Şefliğinin görevleri aşağıda belirtilmiştir.

 

1) Yükseltilmiş yaya geçidi yapılması,

1.1) Yayaların ve araçların güvenliğini arttırmak için İdarece onaylanmış ortası yaya geçidi olan hız kesici platformdur. İyi işaretlendirilmiş ve levhalandırılmış olması yayaların bir kaldırımdan diğerine seviye farkı olmaksızın geçişini sağlamak, böylece yayanın hem daha kolay karşıya geçişi, hem de sürücüler tarafından daha rahat görülmesini sağlayan çalışmalar yapar.

 

2) Trafik sinyalizasyon,

2.1) İdarece onaylanmış akıllı ulaşım sistemlerinin bir parçası olan Trafik Sinyalizasyon Sistemleri; planlama, tasarım, entegrasyon, bakım, ișletme gibi parametrelerin kullanılarak trafiğin etkin, güvenli ve akıcı bir șekilde yönetilmesini sağlayan çalışmalar yapar.

 

 

 

 

3) Tek yön uygulaması

3.1) Hızla büyüyen ve gelişen Esenyurt ilçemizde trafiği düzenleyerek kazaları azaltma, araç park sorununu azaltma, trafik akışını rahatlatmak hedefiyle İdarece onaylanmış geometrik düzenleme çalışmaları yapar.

 

4) Kavşak düzenlenmesi

4.1 Etkin trafik yönetiminin sağlanması amacı ile trafiği yönlendirmek, vatandaşları bilgilendirmek, yol ve sürüş güvenliğinin sağlanması amacı ile ulaşım ve trafik mühendisliği açısından gerekli trafik elemanı, trafik malzemesi hakkında araştırma planlama çalışmaları yapar.

 

5) Refüjlere (Yolun bölünmesi)

5.1) Taşıtların yoğun olduğu yollarda, yayaların karşıdan karşıya iki aşamada geçebilmeleri için, yolun ortasında ve yola koşut olarak düzenlenmiş dar kaldırım düzenlemesi yapar.

 

6) Uyarı ve Trafik tabelası konulması

6.1) İdarece onaylanmış, yaya ve araç trafiğinin rahatlıkla sağlanması için köprü, alt-üst geçit yapımı ve yayalaştırma planlamalarını yapar, etkin trafik yönetiminin sağlanması amacı ile trafiği yönlendirmek, vatandaşları bilgilendirmek, yol ve sürüş güvenliğinin sağlanması amacı ile ulaşım ve trafik mühendisliği açısından gerekli trafik elemanı, trafik malzemesi hakkında araştırma planlama çalışmaları yapar.

 

7) Belediye Meclisi kararı üzerine yapacağı anlaşmaya uygun olarak görev ve sorumluluk alanlarına giren konularda 5393 sayılı Belediye kanunun 75. maddesinde belirtilen diğer yapım, bakım, onarım işlerini yapmak.

 

e)      Proje Şefliği; Proje Şefliğinin görevleri aşağıda belirtilmiştir.

1) Tüm Kamu Yapı sınıflarına ait Mimari, Statik, Mekanik, Elektrik Projeleri hazırlama ve hazırlatma

2) Yapılacak olan tüm projelerin ve yapım işine ait proje ve yaklaşık maliyet, mahal listesi, vs. gibi ihale öncesi ihale işlem dosyalarını hazırlamak

3) Yapılacak projeler için zemin etüt çalışmalarını yapmak veya yaptırmak.

4) Esenyurt Belediyesine ait binaların iç-dış mimari, dekorasyon, aydınlatma ve benzeri uygulamaların yapabilmesi için projeler üretmek.

5) Müdürlük tarafından hazırlanan uygulama projelerinin bitirilmesinin ardından yaklaşık maliyet hesaplarının, malzeme seçimi, tefriş çalışmaları, fizibilite çalışmaları yapmak.

6) Kamusal mekan kentsel tasarım projeleri yapılmasını sağlamak, yapmak veya yaptırmak.

7) Tasarım hizmetlerinin daha verimli ve etkin sunulması yönünde (AR-GE) araştırma ve geliştirme çalışmalarını başlatmak. Projeler geliştirmek, kontrolünü sağlamak.

8) İlçede kent kimliğini belirleyici sosyo-ekonomik olarak gelişimine katkı sunmak amacıyla kentsel tasarım projoleri ( cadde, sokak, meydan düzenlemeleri vs.) üretilmesini sağlar, uygulamasını yapar.

9) Diğer müdürlükler tarafından Başkanlık ön oluru alınmış yapım işi, mal alımı ve hizmet alımı işlerine ait; keşif, metraj, maliyeti, şartname ve gerekli görülen diğer tüm ön hazırlık çalışmalarını yapmak.

10) Çağdaş yerleşim ve toplum hedeflerine ulaşmak amacıyla, değişik ölçekte ve içerikte projeler üretmek, bu projelerin yönetimi ve uygulanması için gerekli koordinasyonu sağlamak.

11) Proje alanının imar durumu bilgilerini, mülkiyet, kadastro çap ve uydu görüntüsünü müdürlüklerden temin etmek.

12) Hazırlanacak projelere altlık teşkil etmek amacıyla, arazinin topografik durumu ile birlikte tüm detayları kapsayan haritaları hazırlamak.

13) Plan ve projenin imar durumunu ve mülkiyet bilgilerine göre uygunluğunu kontrol etmek.

14) İmar planı tadilat tekliflerini İmar ve Şehircilik Müdürlüğüne bildirmek ve takibini yapmak.

15) Yapı teknolojindeki son gelişmeleri ve yenilikleri yakından izlemek ve projelendirme aşamasında bu gelişme ve yeniliklerden yararlanmak.

16) Yürütülecek tüm faaliyetleri sırasında Belediyenin diğer birimleri ile iyi ve etkin bir iş birliği için de çalışmalarını yürütmek, gerektiğinde proje konusuna göre ilgili birimlerden görevlendirilecek personeli çalışmalara dahil etmek.

17) İş işlemleri kontrol etmeye ve denetlemeye, iş ve işlemlerle ilgili her türlü bilgi ve belgeyi istemeye,

 

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

 

Görev ve Hizmetlerin İcrası ile Uygulama Usul ve Esasları

 

 

Görev ve Hizmetlerin İcrası

 

MADDE 16- (1)Fen İşleri Müdürlüğündeki hizmetlerin icrası aşağıda gösterilmiştir;

 

a)      Görevin Kabulü; Müdürlüğe gelen evrak memur tarafından bilgisayar kayıtlarına işlenir daha sonra Müdür ve Şefler tarafından havalesi yapıldıktan sonra ilgili memura verilir.

 

b)      Görevin Planlanması; Fen İşleri Müdürlüğündeki çalışmalar, Müdür ile müdürlükte görevli Şefler ve Memurlar tarafından düzenlenen plan içerisinde yürütülür.

 

c)      Görevin İcrası; Fen İşleri Müdürlüğü tüm personeli kendilerine verilen görevleri gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.

 

Müdürlüğün Uygulama Usul ve Esasları

 

MADDE 17- (1)Fen İşleri Müdürlüğü bu yönetmelikteki ilkeler çerçevesinde olmak kaydıyla, Müdürlüğün görev alanına giren iş ve işlemleri aşağıda belirtilen mevzuat hükümlerine uygun olarak yerine getirir.

 

a) 5393 sayılı Belediye Kanunu,

b) 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu,

c) 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu,

d) 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu,

e) 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu,

f) 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 6111 sayılı kanun,

g) 4857 sayılı İş Kanunu,1475 sayılı İş Kanunu,

h) 6356 sayılı Sendikalar ve Toplu İş Sözleşmesi Kanunu,

i) 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu,

j) 5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu,

k) 6245 sayılı Harcırah Kanunu,

l) 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun,

m) 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu,

n) 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu,

o) 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu,

p)193 sayılı Gelir Vergisi Kanunu,

r) 488 sayılı Damga Vergisi Kanunu,

s) İç Kontrol ve Ön Malî Kontrole İlişkin Usul ve Esaslar hakkında Yönetmelik,

t) Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği,

u) Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik,

v) Kamu İdarelerince Hazırlanacak Faaliyet Raporları Hakkında Yönetmelik,

y) Mahalli İdareler Harcama Belgeleri Yönetmeliği,

z) İlgili bakanlıkların tebliğ ve genelgeleri ve ilgili diğer mevzuatlar.

 

BEŞİNCİ BÖLÜM

 

İşbirliği ve Koordinasyon

 

 

İşbirliği ve Koordinasyon

 

MADDE 18- (1) Müdürlük içi İşbirliği, Müdürlükler Arası İşbirliği, Diğer Kurum ve Kuruluşlarla Koordinasyon aşağıdaki gibidir;

 

a)      Müdürlük içi İşbirliği ve Koordinasyon; Müdürlük içi işbirliği ve koordinasyon aşağıdaki gibi sağlanır;

 

1)      Müdürlük dâhilinde çalışanlar arasındaki işbirliği ve koordinasyon, Müdür tarafından sağlanır.

 

2)      Müdür ve Şefler, evrakları gereği için ilgili personele havale eder.

 

3)      Bu Yönetmelikte adı geçen görevlilerin ölüm hariç herhangi bir nedenle görevlerinden ayrılmaları durumunda görevleri gereği yanlarında bulunan her türlü dosya, yazı ve belgeler ile zimmeti altında bulunan eşyaları bir çizelgeye bağlı olarak yeni görevliye devir teslimini yapmaları zorunludur. Devir-teslim yapılmadan görevden ayrılma işlemleri yapılmaz.

 

4)      Çalışanın ölümü halinde, kendisine verilen yazı, belge ve üzerindeki zimmetli eşyalar birim amirinin hazırlayacağı bir tutanakla o işi yapacak yeni personele teslim eder.

 

b)     Müdürlükler Arası İşbirliği ve Koordinasyon; Müdürlükler arasında işbirliği ve koordinasyon aşağıdaki gibi sağlanır; Müdürlükler arası yazışmalar Müdür’ün imzası ile yürütülür.

 

c)      Diğer Kurum ve Kuruluşlarla Koordinasyon; Diğer kurum ve kuruluşlarla koordinasyon aşağıdaki gibi sağlanır. Müdürlüğün, Belediye dışı özel ve tüzel kişiler, Valilik, Büyükşehir Belediyesi, Kamu Kurum ve Kuruluşları ve diğer şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmalar; Müdür ve Belediye Başkanının veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür.

 

 

 

 

ALTINCI BÖLÜM

 

Evraklarla İlgili İşlemler ve Arşivleme

 

 

Gelen Giden Evrakla İlgili Yapılacak İşlem

 

MADDE 19- (1)Müdürlüğe gelen giden evraklarla ilgili işlemler aşağıda gösterilmiştir.

 

a)      Müdürlüğe havale edilen her türlü evrak ve dilekçe kayda geçirilip, müdür ve Şefler tarafından ilgili birime havale edilir.

b)      Havale edilmiş evrakı veya dilekçeyi alan personel, bu evrak veya dilekçeye mevzuata uygun olarak işlem yapar. Eğer evrakta bir eksiklik veya yanlışlık varsa Müdürün bilgisi dâhilinde ilgililere bu yanlış düzelttirilir veya eksiklik tamamlattırılır.

c)      İmza karşılığı alınan veya elektronik ortamda evrak kayıt sistemi üzerinden müdürlüğe aktarılan evrak veya dilekçe, evrak kayıt sistemine kaydı yapıldıktan ve numara verildikten sonra tasnif edilerek havalesi için müdüre sunulur. Müdür ve Şefler tarafından ilgilisine havalesi yapılır. İlgilisi tarafından, teslim alınan evraka yasal süresi içinde gereği yapılır.

d)     Tüm işlemleri ve imzaları tamamlanan evrak, evrak kayıt sistemi üzerinden numara verildikten sonra ilgili yerlere gönderilmek üzere zimmet defterine kaydı yapılarak veya elektronik ortamda ilgilisine/ilgili müdürlüklere teslim edilir.

e)      Yazışmalarda, Belediye Başkanı veya müdürlüğün bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısının denetim ve gözetiminde, Esenyurt Belediye Başkanlığı İmza Yetkileri Yönergesi ve Yazışma Kuralları ile ilgili yönetmelik hükümlerine göre hareket edilir.

 

 

Arşivleme ve Dosyalama ile İlgili Yapılacak İşlem

 

MADDE 20- (1)Müdürlük evraklarının arşivlenmesi ve dosyalanması aşağıda gösterilmiştir.

 

a)      Bildirimler arasında yazışma, dosyalama, arşivleme gibi konularda standartlaşmaya gidilmesi için bazen iş akış şemaları ve ölçümlemeler kontrol edilir.

b)      Tüm işlemleri yapılarak ilgilisine gönderilen evrakların müdürlükte kalan sureti konusuna göre tasnif edildikten sonra Standart Dosya Planına uygun olarak dosyasına konur. Arşiv mevzuatına uygun, belirli süre birim arşivinde saklandıktan sonra kurum arşivine devredilir.

c)      Arşivdeki evrakların muhafazasından ve istenildiği zaman çıkarılmasından Kalem Şefi sorumludur.

 

 

YEDİNCİ BÖLÜM

 

Denetim ve Disiplin

 

 

Müdürlük İçi Denetim

 

MADDE 21 - (1)Personel en yakın amirinden başlayarak denetime tabi tutulur.

(2) Fen İşleri Müdürü; Müdürlüğün tüm personelini gerek gördüğünde denetleme ve yönlendirme yetkisine sahiptir.

 

            Personel Özlük Dosyaları

 

            MADDE 22- (1) Özlük ve Sicil Dosyalarının önemi; Devlet Memurlarının liyakat ve ehliyetlerinin tespitinde, kademe ilerlemelerinde, derece yükselmelerinde, emekliye ayrılmalarında veya kamu hizmeti ile ilişkilerinin kesilmelerinde Özlük ve Sicil Dosyaları başlıca dayanaktır. Bu nedenle;

 

a)      Fen İşleri Müdürlüğünce Kurumda çalışan tüm personel için birer gölge özlük dosyası düzenlenir.

b)      Özlük dosyalarının muhteviyatı; Nüfus cüzdan örneği, öğrenim belgesi, askerlik belgesi, sağlık kurulu raporu, sabıka kaydı belgesi, sınav evraklarıyla göreve başlama onayından itibaren almış oldukları izin, rapor, performans değerlendirme formları, derece ve kademe ilerlemesi onayları ile diğer evraklardır.

 

Disiplin Cezaları

 

MADDE 23- (1) Fen işleri Müdürlüğü emrinde görev yapan tüm personelle ilgili disiplin işlemlerini, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun, 4857 sayılı İş Kanunu hükümleri ve Belediye ile yetkili sendika arasında imzalanan Toplu İş Sözleşmesi hükümlerine ve yürürlükteki ilgili diğer mevzuata uygun olarak yürütülür.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SEKİZİNCİ BÖLÜM

 

Yürürlük ve Yürütme

 

 

Yürürlük

 

MADDE 24 -(1) Bu yönetmelik Belediye Meclisi tarafından onaylanmasını takiben 3011 sayılı kanun doğrultusunda ilan edildiği tarihte yürürlüğe girer.

 

MADDE 25 -(1) İş bu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.

 

Yürütme

 

MADDE 26 - (1) Bu yönetmelik hükümleri, Esenyurt Belediye Başkanı tarafından yürütülür.

 

SIRA NO

VATANDAŞA SUNULAN HİZMETİN ADI

KONUNUN GEREĞİNE GÖRE

RAPORLANMASI

HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ

1

İhale işlemleri

4734 sayılı Kamu İhale Kanununda belirtilen belgeler

İhale Şartnamesinde belirtilen süre